اجرای طرح های ملی حوزه زنان در استان سمنان

آموختن تصمیم گیری های عاقلانه و مقابله با مشکلات، نیاز امروز فرزندان ما

سمنان (پانا) - زهرا شاکر، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در امور زنان از اجرای چهار طرح ملی معاونت امور زنان ریاست جمهوری و دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در استان سمنان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۳۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
آموختن تصمیم گیری های عاقلانه و مقابله با مشکلات، نیاز امروز فرزندان ما

محمد دستورانی، مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در حاشیه بازدید از اجرای طرح ارتقاء مهارت های پرورشی مربیان گفت: در دنیای چالش ها و بحران های روزافزون امروز باید فرزندانمان را برای تصمیم گیری های عاقلانه و مقابله با مشکلات آماده کنیم. برای رسیدن به این هدف سواد خواندن و نوشتن و آموزش و حساب و هندسه کافی نیست بلکه با ارائه آموزشِ با کیفیت باید آنان را برای والد شدن، شهروند شدن و رسیدن به کمال مطلوب آماده کنیم.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در امور زنان، از برگزاری دوره های تقویت مهارت های گفتگو و ارتباط مؤثر، آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان و اولیاء و مربیان، ارتقای مهارت های پرورشی مربیان مدارس دخترانه، ارتقاء آگاهی دانش آموزان دختر با توجه به نقش و عملکرد نهادهای مدنی در استان سمنان خبر داد.

زهرا شاکر در مورد اجرای طرح ملی ارتقاء مهارت های پرورشی مربیان گفت: این طرح که با هدف افزایش سلامت روانی اجتماعی در بین مربیان و دانش آموزان اجرا می شود گامی در راستای پرورش نسلی سالم و با نشاط و ارتقاء کمی و کیفی شاخص های مرتبط با آموزش و فرهنگ است.

وی در ادامه افزود: طرح ملی ارتقاء پرورش مربیان در 11 شهرستان و منطقة استان سمنان به صورت دوره ضمن خدمت با حضور سه مدرس کشوری، اجرا می گردد.

گفتنی است محورهای آموزشی این طرح در 12 محور شادی و نشاط، امید، خوش بینی، خویشتن داری شیوه های مقابله با استرس، ابراز وجود مثبت، هدف مداری، هوش هیجانی، روابط مثبت و گفتگوی بین نسلی، خودمختاری، معنویت و مدیریت زمان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار