رئیس کمیته اقتصادی در گفت‌وگو با پانا خبر داد

ابراز امیدواری شورای شهر تهران درباره اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده

تهران (پانا) - رئیس کمیته اقتصاد شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اصلاحات مورد نظر شوراها را در فرایند بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده مدنظر قرار دهند.

کد مطلب: ۹۱۳۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ابراز امیدواری  شورای شهر تهران درباره اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده

سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با پانا درباره بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس و مشکلاتی که برای مدیریت شهری با تصویب این لایحه پیش می‌آید، گفت: در کل بودجه شهرداری تهران 18 هزار میلیارد و 900 میلیون تومان است و بودجه هر بخش مشخص است. ما در بهترین وضع از درآمدهای ناشی از مالیات بر ارزش افزوده، سه هزار میلیارد تومان دریافت کردیم در صورتی که هزینه‌های جاری تهران سالانه 8 هزار میلیارد تومان است.

رئیس کمیته اقتصاد شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه چرا هماهنگی‌ها میان شورا، مجلس و دولت منجر به اصلاح لایحه نشده است، گفت: امیدواریم اصلاحات مورد نظر ما از سوی مجلس انجام شود ولی در مجموع رابطه شورا، مجلس و دولت بهبهود پیدا کرده و تصمیمات خوبی در این سال‌ها اتخاذ شده است.

میرلوحی گفت:تصمیمات خوبی هم در سال گذشته و هم طی سال جاری در حوزه مترو و بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها، بافت فرسوده و پسماند گرفته شده است به طوری که برای اولین بار در سال 97 حدود 3 هزار میلیارد از طلب‌های شهرداری از دولت وصول شد. در صورتی که طی 14 سال که بهترین فرصت‌های پولی و ارزی وجود داشت به خاطر دعوای شهردار و رئیس‌جمهوری سابق، بدهی‌ها عملیاتی نشد و حتی مترو آسیب دید اما ما توانستیم بخشی از بدهی‌هایی که به بانک‌ها داشتیم را از همین طریق تهاتر کنیم.

لایحه مالیات بر ارزش افزوده که طی هفته گذشته در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی قرار گرفته، با واکنش اعضای شورای شهر تهران مواجه شده است و به دنبال بررسی لایحه مذکور، یکشنبه هفته جاری (۱۵ اردیبهشت‌) محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران و مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها نامه‌ای خطاب به روسای شورای شهرهای مراکز استان‌ها و شهرداران شهرهای مراکز استان‌ها نوشتند. در بخشی از این نامه آمده است: مواد «۷»، «۹»، «۲۷»، «۳۰»، «۳۸»، «۳۹»، «۴۱» و «۴۹» در صورت تصویب منجر به حذف اختیارات قانونی شوراها در زمینه وضع عوارض و درآمدهای محلی، دولتی شدن شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تمرکزگرایی شدید امور محلی در وزارتخانه‌های کشور و اقتصاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار