23 بنای تاریخی سال گذشته در استان اردبیل مرمت شد

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: سال گذشته 23 بنا و میراث ارزشمند این استان بر اساس الگوهای فنی و تاریخی بازسازی و مرمت شده است.

کد مطلب: ۹۱۳۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
23 بنای تاریخی سال گذشته در استان اردبیل مرمت شد

نادر فلاحی با اشاره به صرف 30 میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی این آثار گفت: همه آثار مرمت شده در فهرست آثار ملی ثبت شده است .
او بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، بقعه شیخ جبرائیل کلخوران، بقعه شیخ حیدر مشگین شهر ، جمعه مسجد عتیق اردبیل، مجموعه بازار اردبیل و محوطه باستانی شهر یری را از جمله مهم ترین آثار مرمت شده طی سال گذشته در استان اردبیل عنوان کرد .
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: در قالب طرح های مرمت و بازسازی این بناها و آثار تاریخی، اقداماتی از جمله مرمت دیوار چله خانه، مقرنس گچی ورودی حیاط های ابنیه های تاریخی، تزریق مواد تثبیت کننده، آجر فرش و سربندی و بندکشی دیوار سایت باستانی انجام شده است .
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر ضرورت مرمت و بازسازی آثار تاریخی استان اردبیل گفت: معرفی به همگان هدف اصلی بعد از مرمت بناهای تاریخی استان توسط کارشناسان زبده است .
فلاحی همچنین افزود: مرمت و بازسازی این آثار تاریخی توسط استادکاران زبده و ماهر بخش خصوصی انجام شده است .
تاکنون 870 اثر تاریخی و 14 اثر منقول تاریخی و فرهنگی از استان اردبیل به ثبت ملی رسیده وبیش از هزار و 500 اثر و محدوده ارزشمند تاریخی اعم از بناها، تپه ها و محوطه های باستانی در این استان شناسایی شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار