مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس خبر داد: کاهش مدت زمان صدور کارت بازرگانی

شیراز (پانا) - مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس از کاهش مدت زمان صدور کارت بازرگانی خبر داد و گفت: این سازمان در راستای تحقق رونق تولید طرح ۱۷ ماده‌ای رونق تولید را در برنامه‌های سال جاری خود گنجانده‌است که بر اساس آن 65 خدمت این سازمان به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۳۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس خبر داد: کاهش مدت زمان صدور کارت بازرگانی

عبدالکریم نباتی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال به نام رونق تولید، اظهار داشت شازمان تامین اجتماعی در راستای تحقق رونق تولید ۱۷ ماده را تعریف کرده که یکی از آنها کاهش مدت زمان صدور کارت بازرگانی است

او ادامه داد: پیش از این روند صدور و تمدید کارت نیاز به مراجعه حضوری به این سازمان و اخذ استعلام بود که امروز با اتصال الکترونیکی سازمان با اتاق بازرگانی به صورت اینترنتی انجام میشود.

نباتی از بخشودگی جرائم بیمه‌ای خبر داد و افزود: پرداخت غرائم سیل برای کارگاههایی که به بیکاری رسیده‌اند و یا آسیب جسمی داشته‌اند نیز به تصویب رسیده و کارگاه‌ها با مراجعه می‌توانند تمام غرائم خود را دریافت کنند.

او طرح مرحوم دکتر نوربخش را یکی از طرحهایی دانست که توسعه فناوری و خدمات الکترونیکی در تامین اجتماعی را شامل می‌شود و افزود: در این طرح ۶۵ خدمت الکترونیکی ویژه بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران گنجانده شده که در حال اجرایی شدن هستند.

او عدم نیاز به مراجعه حضوری برای نام‌نویسی بیمه‌شدگان را از جمله خدمات الکترونیکی برشمرد و گفت: بیمه‌شدگان از این به بعد برای صدور دفترچه نیاز به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند سفارش صدور را به صورت الکترونیکی ثبت کنند و دفترچه خود را درب منزل تحویل بگیرند.

او افزود: تمام بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان تامین اجتماعی می‌توانند با مراجعه به پایگاه الکترونیکی www.eservices.tamin.ir از خدمات الکترونیک این سازمان بهره‌مند شوند.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس در ادامه از دریافت غرامت‌های بیمه‌ای توسط بیمه‌شدگان بدون نیاز به مراجعه حضوری خبر داد و افزود: بیمه‌شدگان می‌توانند مستندات پزشکی خود را در سایت بارگزاری و پس از بررسی مبلغ هزینه‌شده را دریافت کنند.

او ثبت درخواست بازرسی از کارگاه و ارسال لیست بیمه‌شدگان به صورت الکترونیکی را از جمله خدماتی که کارفرمایان می‎توانند به صورت الکترونیکی دریافت کنند برشمرد و افزود: مستمری‌بگیران سازمان نیز می‌توانند از طریق سایت حکم مستمری خود را بگیرند و همچنین بیمه‌شدگان نیز می‌توانند درخواست بازنشستگی خود را برای بررسی ارائه دهند.

او افزایش ۳۶ و نیم درصد دستمزدها و حقوق مستمری‌بگیران حداقل‌بگیراین سازمان در سال جاری را از اتفاقات خوب برشمرد و افزود: همچنین بر اساس این مصوبه افراد غیراز حداقل بگیران نیز ۱۳ درصد به همراه ۲۶۰ هزارتومان به آنها افزوده شده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار