مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان: الگو برداری‌های آموزشی باید در چارچوب نظام باشد

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام‌ معلم، گفت: اگر مستنداتی از اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس استان ببینیم برخورد قاطعانه با آن خواهیم داشت.

کد مطلب: ۹۱۳۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:  الگو برداری‌های آموزشی باید در چارچوب نظام باشد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۸ در دیدار با حجت السلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام‌ معلم در خصوص پیگیری های لازم برای نظارت بر اجرا نشدن سند ۲۰۳۰ در مدارس و فضا‌های آموزشی استان، اظهار کرد: اگر مصداقی از اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس استان کرمان اعم از دولتی و غیردولتی و در هر پایه تحصیلی مشاهده شود بدون شک با خاطیان و مجری کار برخورد می‌کنیم چراکه این مسئله خسارات معنوی به دانش‌آموزان وارد می‌کند.

وی افزود: اگر کسانی عامدانه یا ناآگاهانه اقداماتی در مسیر سند 2030 انجام می‌دهند، به هیچ عنوان مورد تایید آموزش و پرورش نیست و هیچ مجوزی ندارد، تمام تلاش ما اجرای سند تحول که مبتنی برفلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و الهی است.

اسکندری نسب اظهارداشت: امیدواریم که معلمان عزیز با فراگیری مهارت های لازم و با درک درست از راهی که آموزش و پرورش دارد بتوانند در اجرای سند تحول بنیادین کمک کرده و این مجموعه را از بار فشاری که به لحاظ مسائل تبلیغاتی در خصوص سند 2030 وارد می‌شود، کم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش برای انجام رسالت خود به همکاری همه نهادها نیازمند است، بیان داشت: نظام تعلیم و تربیت فقط منحصر به آموزش و پرورش نیست و مرکب از متغیرها و عوامل متعددی است که باید این ابزارها و شیوه ها برای رسیدن به هدف وحدت کلمه داشته باشند .

احمد اسکندری نسب خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم حوزه‌های علمیه به عنوان متولیان فکر، اندیشه و علم، همانند گذشته همراهی مطلوبی در ارتقاء شاخص‌های پرورشی و معنوی دانش‌آموزان و فرهنگیان استان داشته باشند.

وی با بیان اینکه وظیفه خطیر دستگاه تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست و معلمان عموما بر این مسئولیت اشراف دارند، گفت: اشراف کامل رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بر مسائل آموزش و پرورش مسئولیت ما را در پاسخگویی به مطالبات معظم له دو چندان می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: آموزش و پرورش علی رغم تمام مشکلات و کمبودهای که دارد در عرصه های پرورش فرزندانی که بتوانند با تعهد کامل از آرمان های انقلاب دفاع کنند موفق عمل کرده و در حوزه های جدید علوم نانو و هسته ایی ورود خوبی داشته است.

اسکندری نسب ادامه داد: امروز آسیب های اجتماعی در کنار هجمه سامان یافته فرهنگی دشمن و مشکلات اقتصادی و مسائل دیگر شرایط خاصی را در مملکت ایجاد کرده و این شرایط بر آموزش و پرورش هم بی‌تاثیر نبوده است و ما در برابر این شرایط باید تدبیر و چاره کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه در دستور کار آموزش و پرورش است.

گفتنی است در این دیدار جمعی از اعضای شورای معاونان، مشاوران و روسای ادارات داخلی و کارشناسان حوزه ستادی مدیرکل آموزش و پرورش استان را همراهی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار