مصاحبه ای با رهنمای روزگار؛ ارتباط صمیمی با دانش آموز لازمه تقویت شوق وی برای درس

بیرجند(پانا) ـ یک دبیر علوم اجتماعی با اشاره به اینکه معلم سازنده نسل های آینده ی هرکشوری میباشد گفت:فرد باید در کار خود هنر به خرج دهد تا در امر یاددهی دانش و مهارت های زندگی به دانش آموزان موفق باشد .

کد مطلب: ۹۱۳۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مصاحبه ای با رهنمای روزگار؛ ارتباط صمیمی با دانش آموز لازمه تقویت شوق وی برای درس

معلم با رسالتی که بر عهده دارد باید نسل آینده یک جامعه را تامین کند و همین امر باعث می شود تا اهمیت کار وی دوچندان شود.

در همین راستا مصاحبه ای را با یک دبیر شاغل در شهرستان بیرجند انجام داده ایم که در ادامه میتوانید متن این مصاحبه را مطالعه کنید.

خبرنگار: لطفا شرح مختصری از زندگینامه خودتان را بفرمایید.

دبیر: من افشین سرابندی متولد چهارم مرداد یکهزار و سیصد و پنجاه و پنج در شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان هستم . دوران ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه خود را در مدارس سیستان به پایان رساندم و برای ادامه تحصیل دردوره کارشناسی به استان هرمزگان در رشته علوم اجتماعی مشغول به ادامه تحصیل شدم . بعد از اتمام دوران تحصیل به استخدام وزارت آموزش و پرورش در آمدم و به عنوان دبیر در شهرستان خاش شروع به کار کردم . بعد از چندسال به استان خراسان جنوبی انتقال یافتم .

نظر شما به عنوان یک معلم در خصوص ارتباط صمیمی معلم با دانش آموز چه هست؟

ـ اساس و بنیان مدیریت کلاس ، داشتن روابط مثبت با دانش آموزان است .

معلم با چند رفتار ساده میتواند روابط خود را با دانش آموزان تقویت کند که از جمله آنها دقت در نظرات دانش آموز و احترام به شخصیت طالب علم است.

آیا تا به حال از کارتان ناامید شده اید ؟

ـ گاهی اوقات به دلیل محدودیت هایی که برای معلمان به وجود می آید و نقش الگویی که دبیر در اجتماع دارد، از کار خودم نا امید شده ام.

شیوه تدریس شما چگونه است ؟ آیا دانش آموزان هم در امر تدریس همکاری می کنند؟

ـ مهمترین امری که باید در تدریس صورت گیرد ، مشارکت دادن دانش آموزان در تدریس و یاددهی می باشد و بر همین اساس در کلاس من دانش آموزان به گروه هایی تقسیم می شوند که پس از تدریس معلم می بایست به صورت گروهی خلاصه ای از درس ارائه کرده و آن را در کلاس توضیح دهند.

و درپایان از نظر شما معلمی یعنی چه ؟

- از آنجایی که معلم سازنده نسل های آینده ی هرکشوری میباشد ، باید در کار خود هنر به خرج دهد تا در امر یاددهی دانش و مهارت های زندگی به دانش آموزان موفق باشد .

خبرنگار افتخاری پانا : امیرحسین لبنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار