افتتاح خط تولید نسل سوم پادزهر مار و عقرب در کشور

کرج(پانا) - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر بهداشت و درمان و علوم پزشکی در بخش دوم سفر خود به استان البرز با حضوردر شرکت دارویی پاردا سرام در شهرک صنعتی سپهر نظر آباد از 2 فراورده بیولوژیک رونمایی کردند .

کد مطلب: ۹۱۳۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح خط تولید نسل سوم پادزهر مار و عقرب در کشور

کارآگاه، مدیر عامل شرکت پرسیس ژن شرکت شتاب دهنده داروهای بیو تکنولوژی،گفت : شرکت پادراسرم که در مجموعه شرکت پرسیس ژن است، در حال حاضر جزو فعال ترین پالایشگاه های فرآورده های خونی کشور به شمار می رود.

وی افزود: دو محصول پادزهر عقرب و پادزهر مار را برای اولین بار در کشور با فناوری نسل سوم ایمنی زایی و روش نوین خالص سازی با درجه خلوص بسیار بالا به کشور عرضه کرده است.

مدیر عامل شرکت پرسیس ژن اضافه کرد: هر دو محصول قبل از این با روش قدیمی نسل اول و خلوص کم در ظرفیت های پایین تولید می شد به نحوی که بازار صادراتی کشورهای همسایه با ارزش تقریبی 100 میلیون دلار همواره متقاضی این گونه سرم ها بوده که تنها بخش ناچیزی از آن پوشش داده شده است.

شایان ذکر است مطالعه بالینی پادزهر عقرب با نتایج مقایسه ای بسیار خوب به پایان رسیده و پس از تائید سازمان غذاو دارو از این ماه در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

شرکت پادراسرم امسال 3 محصول دیگر مشتق از پلاسما، برای درمان مسمومیت های بوتولیسم، هاری و دیفتری را تولید و به بازار عرضه می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار