رونمایی از چهار داروی گران قیمت در البرز

کرج (پانا)-۲ داروی ضد سرطان و ۲ داروی درمان دیابت که از گران‌ترین دارو‌های دنیا به شمار می‌رود، در البرز رونمایی شد.

کد مطلب: ۹۱۳۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از چهار داروی گران قیمت در البرز

باحضور ستاری معاون علمی فناوری رییس جمهور و نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اشتهارد از چهار دارو گران قیمت که از جدیدترین داروهای روز دنیا به شمار می رود رونمایی شد .

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوردر مراسم رونمایی این داروها فت: ظرفیت بالایی در کشور در حوزه تولید داروهای بیوتکنولوژی و پیشرفته وجود دارد و استان البرز مجهز ترین استان در تولید داوهای بیوتک و شیمیایی است.

وی با بیان اینکه استان البرز قطب تولید دارو به ویژه داروهای نوین در کشور محسوب می شود، گفت: جای تشکر دارد از تولید کنندگانی که در این شرایط تحریم توانستند در مدت کوتاهی این داروها را تولید به بازار عرضه کنند .

نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گفت : تبدیل سرمایه انسانی به ثروت از مهمترین شاخصهاست و سیاست ما حمایت از تولید داخل است و اجازه نخواهیم داد که دارویی که در داخل تولید می شود از خارج از کشور وارد شود .

وی افزود: برای بیماری های سرطانی دو برنامه را مد نظر داریم که یکی پیشگیری از این بیماری هاست با تغییر شیوه زندگی انجام می شود و دیگری حمایت از تولید دارو و واکسن برای درمان سرطان در داخل کشور است تا بتوانیم ارز برای این داروها را به حداقل برسانیم .

وی گفت : استان البرز در تولید و بسته بندی داروها و تولید لوازم بهداشتی ارایشی پتانسیل قابل توجه و شایسته تقدیری دارد .

کبریایی زاده رییس هیئت مدیره شرکت دارویی داکفا (شرکت دارویی باران و شرکت البرز فارمد ) هم گفت : داروی سورافینپ برای درمان سرطان های کبد و کلیه کاربرد دارد که از داروهای گران قیمت در دنیا به شمار می رود و سالانه برای واردات این دارو مبلغی در حدود ۶ و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می شود که با تولید این دارو در داخل توانستیم چیزی نزدیک به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی برای کشور داشته باشیم .

وی در مورد تولید داروی رگورافنیپ که دارویی برای درمان سرطان روده و کبد است گفت : هر بسته ۲۸ عددی این قر ص نزدیک به ۶ هزار دلار قیمت داشته که به علت بالا بودن قیمت این دارو به کشور وارد نمی شد و در حال حاضر قیمت تولید این دارو ۱۰ % قیمت نمونه خارجی آن است .

کبریایی زاده با بیان اینکه شرکت باران چهارمین تولید کننده این دارو در دنیاست گفت: این شرکت با سرمایه ۳۰۰ میلیارد ریالی از سال ۹۲ فعالیت داروهای ضد سرطان را آغاز و با این دو دارو تاکنون ۶ دارو را به بازار عرضه کرده است.

رییس هیئت مدیره شرکت دارویی داکفا با اشاره به برنامه ریزی برای صادارات به کشورهای افریقایی، اسیایی و امریکای جنوبی، افزود : رگورافنیپ پنج درصد قیمت نمونه خارجی و سورافنیب ۱۰ درصد قیمت نمونه خارجی میزان نیاز کل کشور را تامین می کند.

وی اضافه کرد: این دو دارو در شرکت دارویی باران تولید شده که این شرکت از سال ۹۲ با سرمایه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان راه اندازی و تا کنون ۶ داروی ضد سرطان را وارد بازار کرده است .

کبریایی زاده از تولید دو دارویی آمپاگلی فلوزین و داپاگلی فلوزین که برای درمان بیماران دیابتی است نیز خبر داد و گفت: این دو دارو برای درمان بیماران دیابتی کتترل وزن بیمار دیابتی و کاهش ریسک مرگ و میر این بیماران است که قیمت تولید شده این دارو در داخل کشور با نمونه وارداتی آن قابل مقایسه نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار