مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم سپاس معلم:

حفظ شان و جایگاه معلم اولویت اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است

کرمان(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم سپاس معلم در دبیرستان فرزانگان دوره اول ناحیه دو کرمان، گفت: حفظ شان و جایگاه معلم اولویت اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است.

کد مطلب: ۹۱۳۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
حفظ شان و جایگاه معلم اولویت اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری در مراسم سپاس معلم در دبیرستان فرزانگان دوره اول ناحیه دو کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و هفته بزرگداشت مقام معلم، گفت: آحاد جامعه باید ارزش و کار معلم را پاس بدارند.

وی با بیان اینکه معلم می تواند آینده جامعه اسلامی را بسازد، افزود: در هر جای دنیا پرچم افتخار ایران اسلامی برافراشته شده است، نقش معلم در آن موفقیت بی بدیل بوده است.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه در استان ۷۲۲ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش آموز در حال فعالیت هستند، افزود: ۱۲ هزار دانش آموز عشایری در استان کرمان توسط معلمان سخت کوش در دور افتاده ترین مناطق امر تعلیم و تربیت را فرا می گیرند.

وی بیان اینکه معلمان به عنوان خادمان مردم و دانش آموزان افتخار می کنند که در این شغل در نظام جمهوری اسلامی در حال خدمتگزاری می باشند، اظهارداشت‌: معلمان و دانش آموزان سراسر استان همیشه در همه صحنه های انقلاب نقش موثری داشته اند و نمونه آن کمک به مردم و دانش آموزان سیل زده بود که در این امر خیرخواهانه نیز کرمانی ها خوش درخشیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه رویکرد ما در آموزش و پرورش استان تکریم معلم است، بیان داشت: تمامی برنامه های آموزش و پرورش استان در راستای حفظ شان و جایگاه معلم برنامه ریزی خواهد شد.

احمد اسکندری نسب به احداث مراکز خدماتی و رفاهی فرهنگیان استان و فعال کردن تعاونی های مصرف و مسکنفرهنگیان در راستای تکریم معلم در استان اشاره کرد و افزود: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش می گذرد.

وی روحیه نشاط و شادابی در بین دانش آموزان در مدارس را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اجرای سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش اولویت اصلی نظام تعلیم و تربیت است.

اسکندری نسب با بیان اینکه توجه به مدرسه و معلم جزو اولویت های اصلی آموزش و پرورش است، گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری تربیت دانش آموزانی در طراز جمهوری اسلامی و دارای روحیه مسئولیت پذیری ، خلاق و پرسشگر باید دستور کار دست اندرکاران آموزش و پرورش قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: اعتقاد داریم آینده نظام بدست دانش آموزان امروز رقم خواهد خورد و مدرسه ای پویا که دانش آموز در آن احساس شادی و نشاط کند در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

وی توجه به مهارت آموزی دانش آموزان را ضروری عنوان کرد و گفت: آموزش همراه با بازی در مدارس ابتدایی از سال تحصیلی آینده در تمامی مدارس استان اجرا می شود.

احمد اسکندری نسب تاکید کرد: آموزش و پرورش نیاز به همراهی همه دستگاه ها برای اجرای سند تحول بنیادین داردو باید در این زمینه آموزش و پرورش به عنوان اولویت اصلی همه دستگاه ها و نهادها قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار