اتوبوس‌های آموزش ترافیک در شهر قم راه اندازی می شود

قم (پانا)- سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: پارک ترافیک نیز به زودی برای دانش‌آموزان قم راه‌اندازی می‌شود که این پارک نخستین پارک مجهز و استاندارد ترافیکی در قم است و تا پایان سال ۹۸ دو پارک ترافیکی دیگر نیز علاوه بر آن در قم راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۳۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اتوبوس‌های آموزش ترافیک در شهر قم راه اندازی می شود

علی نیک با اشاره به راه‌اندازی پویش « نه به تلفن همراه هنگام رانندگی» اظهار کرد: کمیته فرهنگ ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با همکاری پلیس راهور، سازمان‌های بیمه،آموزش و پرورش، اورژانس،اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و غیره در راستای اصلاح فرهنگ رانندگی اقدام به راه‌اندازی این کمپین کرده است.

او ادامه داد: این کمپین به موضوع «نه به تلفن همراه هنگام رانندگی» محدود نمی‌شود و در ادامه پس از دو الی سه ماه آموزش رانندگی با موضوعات دیگری به ‌روز‌رسانی می‌شود تا فرهنگ‌سازی در این زمینه هر چه بیشتر تکامل یابد.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: حوادث رانندگی هزینه‌هایی برای سازمان‌های بیمه، اورژانس، پلیس و حتی دستگاه‌های قضایی به منظور پیگیری پرونده‌های تصادفات دارد؛ بر این اساس اصلاح فرهنگ رانندگی و کاهش تصادفات به نفع تمام دستگاه‌های نامبرده است.

نیک اذعان کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده بیش از نیمی از تصادفات بخاطر حواس‌پرتی رانندگان رخ می‌دهد که حواس‌پرتی رانندگان نیز گاهی ناشی از صحبت کردن با تلفن همراه در زمان رانندگی است.

وی در ادامه با اشاره به هزینه‌ فضاسازی‌های ترافیکی در سطح شهر عنوان کرد: رسم خطوط عابر پیاده، نصب پل‌های عابر پیاده و غیره هزینه‌های زیادی برای شهرداری دارد، برای مثال سال گذشته حدود ۹ میلیارد هزینه رنگ‌آمیزی خیابان‌های قم شد.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ضمن انتقاد از عدم استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی و همچنین عدم توجه عابران پیاده و رانندگان به خطوط عابر پیاده تصریح کرد: تمام هزینه‌هایی که برای فضاسازی ترافیکی در سطح شهر صورت می‌گیرد به منظور کاهش حوادث ترافیکی و افزایش امنیت مردم است، این بی‌توجهی‌ها به مسائل ایمنی قبل از هر چیز خود مردم را متضرر می‌کند.

نیک از راه‌اندازی اتوبوس‌های آموزش ترافیک در سطح شهر قم خبر داد و گفت: این اتوبوس‌های آموزشی که صندلی‌های آن به صورت صندلی‌های کلاس درس طراحی شده است و مجهز به امکانات آموزشی همچون ویدیو پرژکتور است به زودی در سطح شهر راه‌اندازی می‌شوند.

وی ادامه داد: رانندگان متخلفی که توسط پلیس متوقف می‌شوند نخستین بار که مرتکب خطا می‌شوند بدون دریافت جریمه و بدون انتقال وسیله نقلیه آنان به پارکینگ به کلاس‌های آموزشی که در این اتوبوس‌ها برگزار می‌شود هدایت می‌شوند و پس از گذراندن چند ساعت آموزش، کد ملی و اسامی آنان ثبت می‌شود تا در صورت تکرار مجدد خطا مورد جریمه و توقیف وسیله قرار گیرند ولی اگر خطا تکرار نشود جریمه‌ای متوجه آنان نمی‌شود.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اذعان کرد: پارک ترافیک نیز به زودی برای دانش‌آموزان قم راه‌اندازی می‌شود که این پارک نخستین پارک مجهز و استاندارد ترافیکی در قم است و تا پایان سال ۹۸ دو پارک ترافیکی دیگر نیز علاوه بر آن در قم راه‌اندازی می‌شود.

نیک افزود: پیش‌بینی می‌شود یکی از پارک‌های ترافیکی در بوستان علوی و پارک دیگر در یکی از مناطق کم‌برخوردار قم مانند منطقه ۲ یا ۶ راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: تبلیغات پویش « نه به تلفن همراه هنگام رانندگی» بر ۱۴ عرشه پل و تعدادی از پرتابل‌های شهری یعنی حدود ۵۰ نقطه در سطح شهر صورت می‌گیرد تا مردم هر چه بیشتر به رعایت نکات ایمنی مربوط به رانندگی ترغیب و تشویق شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار