مسئله مهم فضای مجازی اگر حل نشود، آینده تاریک خواهد بود

قم (پانا) - این مرجع تقلید گفت: من معتقدم مسئله فضای مجازی یکی از مسائل نخست در کشور است و اگر حل نشود، آینده تاریک خواهد بود.

کد مطلب: ۹۱۲۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مسئله مهم فضای مجازی اگر حل نشود، آینده تاریک خواهد بود

آیت الله "ناصر مکارم شیرازی" در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با وی، با اشاره به مقوله حجاب و عفاف، اظهار داشت: امروز حجاب یک مسئله شرعی ساده نیست بلکه تبدیل به یک مسئله سیاسی شده است، دشمنان معتقدند اگر قداست حجاب را بشکنند، نظام جمهوری اسلامی ضربه سختی می خورد چرا که نظام بر روی حجاب حساسیت زیادی دارد.
وی افزود: اکنون وضعیت حجاب یک وضع پیچیده و خاصی پیدا کرده است، در قبال آن رفتار و اقدامات پیشگیرانه ما نیز بایستی به همان اندازه قوی باشد.
وی تاکید کرد: برخی ها با استدلال به وضعیت حجاب در کشور ترکیه می گویند در آنجا بعضی زنان دارای حجاب کامل و بعضی هم بی حجابند، ما می گوییم ترکیه نظام اسلامی ندارد ولی ما دارای حکومت جمهوری اسلامی هستیم در ضمن در ترکیه حجاب مسئله سیاسی نیست در حالی که در ممکلت ما، حجاب به یک مسئله سیاسی تبدیل شده است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از گسترش آسیب های فضای مجازی، تصریح کرد: جای تاسف است که برخی می گویند، نمی توان جلوی فضای مجازی را گرفت و یا نسبت به آن بی تفاوت هستند، آیا می شود نسبت به فضایی که در آن جرایم گوناگون چندین درصد افزایش یافته، بی تفاوت بود؟
آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: من معتقدم که مسئله فضای مجازی یکی از مسائل مهم کشور است و اگر حل نشود، آینده تاریک خواهد بود.
وی تصریح کرد: در فضای مجازی جرایمی مانند سرقت، خرید و فروش مواد و جرایم اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی صورت می گیرد، بی تفاوتی نسبت به چنین مسئله ای و از کنار آن گذشتن خیلی عجیب است.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به راه اندازی اینترنت ملی در روسیه بیان داشت: در این کشور اخیراً اینستاگرام و انواع و اقسام تلگرام ها از فضای مجازی کنار گذاشته شده اند، چطور آنها توانستند ولی ما نمی توانیم؟
وی افزود: اگر در کشور ما نیز همان گونه فضای مجازی مدیریت شود قطعاً شاهد چنین آمار جرم و جنایت در این فضا نخواهیم بود و متاسفانه آمارها نشان دهنده رشد فزاینده جرایم در فضای مجازی است، ما به سهم خود تاکید می کنیم که باید برای این فضا فکری کرد.
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: وقتی اطلاعات همگانی می شود مردم در فکر فرو می روند، باید کاری کرد، مردم به مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی حساس هستند، برای آنهایی که دلشان برای نظام می سوزد، بایستی خبررسانی کرد تا به واسطه آن جلوی فساد گرفته شود، نیروی انتظامی به سهم خودش به میدان بیاید و کاری بکند.
فرمانده انتظامی استان قم نیز طی سخنانی گزارشی از اقدامات، عملکرد و فعالیت های پلیس استان در سال گذشته و جاری ارائه کرد.
سردار"عبدالرضا آقاخانی" با اشاره به اجرای طرح سراسری ناظر یک گفت: این طرح برای برخورد با خودروهایی که راننده یا سرنشینانش کشف حجاب کرده باشند، طراحی و در حال اجرا است.
وی ادامه داد: در این طرح پیامکی به مالک خودرویی که در آن کشف حجاب صورت گرفته ارسال می شود تا در اسرع وقت به پلیس مراجعه کند، برای بار اول تعهد گرفته می شود در صورت تکرار خودرو توقیف و برای بار سوم پرونده تشکیل و به مرجع قضائی معرفی می شود.
فرمانده انتظامی استان بیان داشت: امسال با استفاده از تمام ظرفیت این طرح را اجرا خواهیم کرد، بعضی ها اعتقاد داشتتند حقوق شهروندی رعایت نمی شود در صورتی که هماهنگی لازم با دستگاه قضائی صورت گرفته و تاثیر خوبی را بر جا گذاشته است.
سردار آقاخانی با ارائه گزارشی از وضعیت فضای مجازی و آمار و ارقام موجود در این فضا گفت: ارتکاب جرایم در فضای مجازی به سرعت پیش می رود البته پلیس نیز توانسته با فعالیت بی وقفه و تلاش مضاعف حدود 76 درصد جرایم ارتکابی را کشف کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار