سال ۹۸ آغاز تحول در ورزش همگانی کشور خواهد بود

اردبیل (پانا) - معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت : در سال ۹۸ تلاش می کنیم تا ورزش همگانی را گسترش دهیم و سال ۹۸ آغاز تحول در ورزش همگانی کشور خواهد بود.

کد مطلب: ۹۱۲۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
سال ۹۸ آغاز تحول در ورزش همگانی کشور خواهد بود

عبدالحمید احمدی در دیدار با استاندار اردبیل با اشاره به گسترش ورزش همگانی در جامعه گفت : سال ۹۸ یک سال متفاوت برای ورزش همگانی است و در واقع آغاز یک تحول در توسعه ورزش همگانی خواهد بود .

او تصریح کرد :در همه کشورها مجمع سلامت ایجاد شده است و از برنامه های مهم وزارت ورزش و جوانان هم تدوین چنین برنامه ای در کشور خودمان است و امیدواریم در این راستا اقدامات متفاوت و جدیدی متناسب با نیاز جامعه انجام دهیم .
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تنظیم سند ملی فعالیت بدنی تصریح کرد : متاسفانه گزارش های وزارت بهداشت از لحاظ میزان اضافه وزن و چاقی ، درصد ابتلا به بیماری های غیر واگیر و مرگ و میرهای حاصل از بیماری قلبی و عروقی در کشور خوب نیست و این هشداری برای همگان است .

احمدی افزود : دراین راستا جهت همگانی کردن ورزش و جلوگیری از فقر حرکتی و جلوگیری از خطرات و آسیب ها ، همکاری های لازم با وزارت بهداشت ، آموزش و پرورش و بقیه نهاد به تناسب انجام می گیرد و امیدواریم گام های ارزشمندی برداریم و سند فعالیت بدنی و برنامه ورزش همگانی به نحو احسن تنظیم شود .

او با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت (WHO) یکی از آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد است گفت : سازمان جهانی بهداشت چهار عنصر فرهنگسازی، تنوع برنامه ها ، زیرساخت های ورزش همگانی ، هماهنگی و هم افزایی بین نهادهای فعال در ورزش همگانی هدفگذاری کرده است که برنامه ورزش همگانی ما هم براین اساس در حال تنظیم است .

در این دیداراستاندار اردبیل نیز اظهارکرد : درراستای سلامت جامعه باید ورزش همگانی در جامعه گسترش یابد.

اکبر بهنام جو افزود: باید ورزش همگانی را درجامعه گسترش دهیم و در حوزه ورزش همگانی باید سندی تدوین شود که قابلیت عملیاتی واجرایی صد درصدی داشته باشد.

او تصریح کرد : باید ورزش همگانی در جامعه سال به سال رشد داشته باشد و وظایف دستگاه ها ونهادها مشخص شود و برنامه چهار ساله تدوین وهمه ساله اجرا شود .

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه باید از تمامی ظرفیت ها در راستای توسعه ورزش استفاده شود گفت: معرفی جاذبه های گردشگری استان و مناطق کوهستانی برای استفاده در حوزه ورزش نیز می تواند علاوه بر توسعه حوزه های فعالیتی ورزشی ، بخش گردشگری را نیز رونق دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار