اعتراض در شورای شهر تهران به یک دستور کار مالیاتی مجلس

تهران (پانا) - اعضای شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور و تذکرات خود، به لایحه دائمی کردن مالیات بر ارزش افزوده انتقاد کرد و آن را محدود کردن شوراها و دولتی کردن شهرداری‌ها عنوان کردند.

کد مطلب: ۹۱۲۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اعتراض در شورای شهر تهران  به یک دستور کار مالیاتی مجلس

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خواستار صدور بیانیه و حضور اعضای شورای شهر تهران در صحن مجلس به منظور اعتراض به لایحه مالیات بر ارزش افزوده شد.

سالاری در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در دستور کار مجلس قرار دارد، گفت: این موضوع یکی از دغدغه های جدی نهاد شوراهای شهر و روستای کشور است و این تصمیم مجلس نقطه عطفی در سرنوشت و آینده مدیریت شهری و حکمرانی محلی، مردم سالاری، دموکراسی و مشارکت دادن مردم در تصمیم‌گیری ها خواهد بود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در برنامه سوم و چهارم توسعه کشور بر شکل گیری مدیریت یکپارچه و هماهنگ کشور تاکید شده و بر اساس آن تمام تصدی‌گری‌ها و تولی‌گری‌ها حوزه شهر باید به شهرداری ها و شوراها برونسپاری شود، این تصمیم دولت هم در ارائه لایحه قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده و هم تصمیم کمیسیون اقتصادی مجلس مغایرت جدی با قانون اساسی، برنامه ششم توسعه و لایحه درآمدهای پایدار دارد.

سالاری در پایان پیشنهاد داد: نیاز است شورای شهر یک بیانیه اعتراضی جدی در این خصوص صادر کنند و حتی اعضای شورای شهر برای اعتراض به این تصمیم در صحن مجلس حضور پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار