مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

کمبود نیروی انسانی چالش اساسی آموزش و پرورش استان بوشهر است

بوشهر(پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کمبود نیروی انسانی به عنوان یک چالش اساسی در سال آینده خواهد بود.

کد مطلب: ۹۱۲۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
کمبود نیروی انسانی چالش اساسی آموزش و پرورش استان بوشهر است

ناصر کرمی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه با گرامی‌داشت روز شهادت شهید مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: اساس رشد و تعالی یک جامعه در گرو دقت، ظرافت و عشق‌ورزی استادان و معلمان آن جامعه است.

کرمی گفت: در حال حاضر ۲۲۹ هزار و ۴۰۷ دانش‌آموز از دوره پیش دبستانی تا پایان متوسطه دوم در استان بوشهر تحت پوشش قرار دارند. از این تعداد دانش آموزان، ۴۲ هزار و ۲۴۶ نفر یعنی معادل ۱۸٫۴ درصد در مدارس غیردولتی و مابقی در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه مجموع نیروی انسانی آموزش و پرورش استان ۱۵ هزار و ۱۰۵ نفر است گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۹۵ نفر رسمی و پیمانی هستند که در سال جاری حدود ۸۰۰ نفر از این تعداد بازنشسته می‌شوند.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری معادل دو هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای مورد نیاز ما به صورت غیرموظف از طریق همکاران حق التدریس آزاد، شاغلین و بازنشستگان برطرف شد که با احتساب ورودی‌ها و خروجی‌ها این تعداد در سال آینده به ۲ هزار و ۹۰۰ نفر خواهد رسید.

وی اضافه کرد: این موضوع حکایت از کمبود نیروی انسانی به عنوان یک چالش اساسی در سال آینده خواهد بود و امیدواریم با جذب نیروهای جدید و سازماندهی نیروی انسانی و با حمایت دولت و با نگاهی که به ضرورت ترمیم و ارتقا جایگاه نیروی انسانی وجود دارد شاهد رفع این مشکل باشیم.

کرمی با بیان اینکه از نظر فضای آموزشی هم حدود یک هزار و ۴۵۰ کلاس درس در نوبت دوم مدارس دایر است و حدود ۷۵۰ کلاس درس تخریبی در استان وجود دارد که نیاز به بازسازی دارند یادآور شد: همت و نیک اندیشی خیرین مدرسه ساز در این استان بسیار مؤثر واقع شده است اما امیدوار به مشارکت و هم راهی مردم هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ابراز داشت: فرهنگیان پرتلاش این استان همراه با برنامه‌های ترسیمی و تحلیلی وزارت آموزش و پرورش در حال تدوین برنامه‌های عملیاتی و اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سطح استان، شهرستان‌ها و مناطق هستند که برآیند نهایی آن در مدارس استان جلوه گر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از این موفقیت‌ها که با تلاش معلمان، مربیان، مدیران مدارس و مراکز آموزش و پرورش، نیروهای اداری و دست‌اندرکاران تعلیم تربیت به دست آمده است افزود: کسب عنوان رتبه برتر کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در سطح کشور در سال ۹۷ و کسب رتبه‌های برتر مسابقات قرآن، عترت، نماز، فرهنگی و هنری و پرسش مهر در سطح کشور توسط ۶۰ نفر از دانش آموزان در رشته‌های فردی و گروهی از این موفقیت‌ها بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: کسب عنوان اول در پوشش فضای مجازی رو باز ورزش دانش آموزی در کشور و رتبه دوم در فضای بسته ورزشی و همچنین کسب ۷ مقام تیمی و ۳۸ مدال طلا، نقره و برنز در مسابقات ورزشی دانش آموزی کشور از دست آورده‌ای ورزش دانش آموزی استان بوده است.

وی به پوشش ۱۸ هزار و ۲۵۷ نفر سواد آموز در دوره‌های مختلف سواد آموزی اشاره کرد و افزود: در سال جاری دانش آموزان ابتدایی استان به میزان ۹۹٫۰۸ درصد تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند.

کرمی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره پروژه‌های علمی جابربن حیان با حضور ۳۹ هزار و ۹۶۲ دانش آموز، برگزاری کلاس‌های نخبه پروری (آمادگی کنکور) در چهار شهرستان جنوبی با همکاری وزارت نفت و ادامه اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان با مشارکت دهیاری‌های استان و برگزاری ۴ هزار و ۵۰۰ دوره آموزش خانواده با شرکت ۸۰ هزار نفر از اولیا و تحت پوشش قرار دادن ۵۲ هزار دانش آموز در طرح شهاب و رشد ۴۵ درصدی درآمدهای اختصاصی استان نسبت به سال ۹۶ و پرداخت بیش از ۲۲۸ میلیارد ریال وام و تسهیلات بانکی به همکاران از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش استان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار