نمایش و نقد فیلم «دیگران» در خانه هنرمندان

تهران (پانا) – فیلم سینمایی «دیگران» ساخته آلخاندرو آمنا‌بار در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش و نقد درمی‌آید.

کد مطلب: ۹۱۲۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
نمایش و نقد فیلم «دیگران» در خانه هنرمندان

دیگران (The Others) فیلمی ترسناک آمریکایی- اسپانیایی محصول سال ۲۰۰۱ به کارگردانی و نویسندگی آلخاندرو آمنابار و بازی نیکول کیدمن است که برنده ۸ جایزه جشنواره اسپانیایی «گویا»، شامل بهترین فیلم و بهترین کارگردانی، شده‌است.

این فیلم اولین فیلم انگلیسی‌زبانی است که برنده جایزه بهترین فیلم گویا شده‌است، بدون آن‌که حتی یک کلمه اسپانیایی در آن صحبت شده باشد.

«دیگران» به‌واسطه حضور نیکول کیدمن در آن، پخش جهانی مناسبی داشت و حتی تماشاگران ایرانی نیز توانستند آن را روی پرده سینما ببینند.

داستان فیلم در سال 1945 و در انگلستان روی می‌دهد. گریس زن تنهایی است که در غیاب شوهرش ـ که از جنگ برنگشته ـ همراه 2 فرزندش در خانه‌ای مجلل با معماری ویکتوریایی در جزیره‌ای دورافتاده زندگی می‌کند. 2 فرزند او نسبت به نور حساسیت دارند. به همین دلیل پرده‌های خانه همیشه بسته است. این خانه بدون تلفن، رادیو و حتی برق است و شمع تنها منبع نور آنهاست. یک روز 3 خدمتکار زنگ خانه گریس را به صدا در می‌آورند. او با این تصور که این 3 می‌خواهند به جای خدمتکاران قبلی ـ که بدون دلیل ناپدید شده‌اند ـ مشغول کار شوند، وظایفشان را به دقت توضیح می‌دهد و آنها نیز بدون هیچ اعتراضی کار خود را آغاز می‌کنند. بچه‌ها تحت مراقبت‌های شدید مادر و تعالیم سختگیرانه او قرار دارند. به‌تدریج وقایع عجیبی اتفاق می‌افتد: صداهای نامفهومی شنیده می‌شود. درها بسته و باز می‌شود و پیانو ناگهان شروع به نواختن می‌کند. گویی خانه در تسخیر ارواح قرار گرفته است...

جلسه نمایش و نقد فیلم «دیگران» روز دوشنبه 23 اردیبهشت 98 ساعت 17 در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به آدرس خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار