معلم تمدن‌ساز و هویت‌ساز است

خرم آباد(پانا)- نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت:کار معلم هویت سازی تمدن‌سازی ، فرهنگ سازی و انسان سازی است.

کد مطلب: ۹۱۲۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
معلم تمدن‌ساز و هویت‌ساز است

آیت الله سید احمد میرعمادی در دیدار معلمان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم با اشاره به اینکه همه ما مدیون معلم هستیم، اگر حیات و رشدی داریم مدیون معلم است، اظهار داشت: به طور کلی کمال در معلمی و حیات در علم است.

وی با بیان اینکه برای اهمیت و جایگاه مقام معلم همین بس که پیامبر اکرم با آن عظمت و آن انسان کامل و معصوم، فرمود «مأموریت اصلی من معلمی است»، تصریح کرد: در دیدارهای گذشته هم اشاره کردم، افتخار بنده این است که معلمم و در حکمی که مقام معظم رهبری برای ما صادر کردند به عنوان معلم دلسوز یاد کردند من به همین جمله افتخار می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه بقیه مناسب ظاهری است و ارزشی ندارد ولی معلمی ارزش است چون علم ارزش است، افزود: هر شغلی دچار چالش و فراز و نشیب می‌شود جز شغل معلمی. شغل معلمی شغل ثابت، ارزشمند و واقعی است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه واقعاً باید افتخار کنیم که خداوند به ما این توفیق را داد که به دنبال رشد عقلانی، جسمی، عاطفی، تربیتی و معنوی نسل جوان باشیم معلم یعنی رشد دهنده عقل، خرد و انسان‌ها، این یک جایگاه بسیار رفیع است و هیچ شغلی را نمی‌توانیم با شغل معلمی مقایسه کنیم اظهار داشت: معلم با روح، روان و جان انسان‌ها سر و کار دارد و این بالاترین مقامی است که خدای متعال به شما عنایت کرده است.

وی با بیان اینکه در هر دوره‌ای اسوه‌هایی از معلمین داشته‌ایم که در عصر حاضر این اسوه‌ها با شهادت الگویی ارزشمند شدند، شهیدان رجایی، باهنر و استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری تصریح کرد: شهید مطهری را دوباره باید بشناسیم. شهید مطهری عمر خود را صرف علم و عبادت کرد، صرف دانش و بندگی خدای متعال کرد. علم و دانش را آمیخته به تقوا و اخلاص کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار