آیت الله عابدینی؛

شهید مطهری یکی از برجسته‌ترین مبلغان دهه‌های اخیر بود

قزوین (پانا) - امام جمعه قزوین در همایش طلایه‌داران تبلیغ گفت: شهید مطهری یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین مبلغان دهه‌های اخیر بود.

کد مطلب: ۹۱۲۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
شهید مطهری یکی از برجسته‌ترین مبلغان دهه‌های اخیر بود

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، با تبریک روز معلم اظهار کرد: شهید مطهری به معنای واقعی کلمه مبلغ بودند و اگر بخواهیم بزرگ‌ترین مبلغان دهه‌های اخیر را نام ببریم قطعاً شهید مطهری یکی از برجسته‌ترین آنهاست.

وی با بیان اینکه شهید مطهری متفکر بوده و امروز جامعه به این معنا بسیار نیازمند است، تصریح کرد: آدم‌های زیادی عمر خود را تلف می‌کنند چرا که فقط بر روی حافظه خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و جایگاه تفکر، تجزیه، تحلیل، خلاقیت و نوآوری که در زندگی استاد مطهری بود را ندارند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه شهید مطهری فقیه بود، خاطرنشان کرد: ایشان به معنای واقعی کلمه صاحب نظر در عرصه فقه بود و در عین حال مفسر صاحب نظر و فیلسوف بودند که نسبت به اندیشه‌های فیلسوفان شرق و غرب آگاهی و اشراف داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: استاد مطهری عارف بود و در عین حال در عرصه سخت مبارزه با رژیم پهلوی و هم در عرصه جنگ نرم فرهنگی مجاهد بود و بدون واهمه سخن می‌گفت و مخالفت صریح خود را با رژیم منحوس شاه نشان می‌داد.

وی در ادامه یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله سید نورالدین اشکوری را گرامی داشت و اظهار کرد: مرحوم اشکوری مبلغی در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی بود و در کشورهای مختلف حضور می‌یافت و تأثیرگذار بود و عمر خود را در مسیر تبلیغ دین گذراند.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین در ادامه یاد و خاطره مرحوم علامه رفیعی، آیت‌الله باریک‌بین، آیت‌الله شالی، آیت‌الله صامت، آیت‌الله ابوترابی، آیت‌الله شالی، آیت‌الله مهدوی و آیت‌الله مظفری را به عنوان مبلغان بزرگ استان گرامی داشت.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: خداوند می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید مبلغ رسالت‌های الهی باشید و همه ما اگر در این مسیر و برای جلب رضایت خداوند کار و تبلیغ کنیم، در قیامت سربلند خواهیم شد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از رسالت‌های مبلغان دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از سفارش‌های خداوند است و اگر در همه عرصه‌ها اهل امر به معروف باشیم، در قیامت کارهایمان مورد تأیید خداوند قرار می‌گیرد.

امام جمعه قزوین در ادامه در خصوص سند ۲۰۳۰ بیان کرد: در حالی که رهبری تأکید می‌کنند که سند 2030 طراحی شده از سوی دشمنان است اما خائنانی هستند که بر طبل جهالت می‌کوبند و در همین استان نیز برخی اینگونه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: مبلغان باید از حریم اهل بیت (ع) دفاع کنند و از کارهای این غرب‌زدگان جلوگیری کرده و غرب‌زدگان حامی سند 2030 را رسوا کنند.

وی عنوان کرد: مسأله مذاکرات و برجام مگر بلای کمی بر سر کشور ما آورده است که امروز بدون عذرخواهی از اشتباهات گذشته تلاش می‌کنند خسارت‌های جدیدی به مردم تحمیل کنند و همه مسئول هستیم که این مسائل را روشن‌گری کنیم.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین در پایان گفت: همه روحانیون و طلاب می‌باید با مردم زندگی کنند، زندگی‌شان مانند مردم باشد، از بیماران مردم و مؤمنان عیادت کنند، در تشییع جنازه‌ها شرکت کنند و فقر و ناداری مردم را درک کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار