برای انتشار گزارش کامل مولر؛

کنگره آمریکا به وزارت دادگستری ضرب الاجل داد

تهران (پانا) - «جرولد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به «ویلیام بار» وزیر دادگستری این کشور تا روز دوشنبه مهلت داد که زمینه دسترسی اعضای کنگره به گزارش کامل و سانسور نشده «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا را فراهم کند.

کد مطلب: ۹۱۲۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کنگره آمریکا به وزارت دادگستری ضرب الاجل داد

به گزارش ایرنا از رویترز، ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا روز پنجشنبه در جلسه استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان که از قبل برنامه ریزی شده بود، حضور نیافت. به دنبال آن، نادلر در نامه ای به وزیر از وی خواست که ساعت 9 صبح دوشنبه آینده به وقت محلی، دسترسی نمایندگان به گزارش کامل مولر را فراهم کند.
نادلر در نامه خود نوشت: وزارت دادگستری با پاسخگو نبودن به درخواست های کنگره بارها این باور را ایجاد کرده که مطالبات کنگره در خدمت مقاصد «مشروع» نیست. وزارت دادگستری نباید چنین قضاوت و برداشتی ایجاد کند.
وی افزود: منافع و خواسته های کنگره در زمینه قانونگذاری و نظارت و بررسی تخلفات رئیس جمهوری و اطرافیانش را نمی توان به چالش کشید.
امتناع «بار» از حضور در جلسه روز پنجشنبه کمیته قضایی مجلس نمایندگان خشم اعضای کنگره را برانگیخت. «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا «بار» را به دروغگویی به کنگره متهم کرد و افزود: این جنایت است.
مولر پس از 22 ماه تحقیقات اخیرا گزارش خود را تحویل داد و وزارت دادگستری نسخه سانسور شده این گزارش را شامل بیش از چهارصد صفحه منتشر کرد.
تیم مولر 10 موضوع را در رابطه با کارشکنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اجرای عدالت در تحقیقات خود مورد بررسی قرار داده که اخراج «جیمز کومی» مدیر پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) و فشار بر «جف سشنز» وزیر سابق دادگستری برای دخالت در این پرونده از جمله این موضوعات است. مولر همچنین نتیجه گیری کرد: اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ با اقدامات مداخله جویانه دولت روسیه در انتخابات هماهنگی نکرده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار