در گفت و گو با پانا

فرود عوض پور، کارگردان سینما: وارش معرف فرهنگ اقلیم ها در ایران و جهان است

تهران (پانا) - فرود عوض پور کارگردان سینما معتقد است جشنواره بین المللی وارش می تواند در سال های آینده به عنوان معرفی برای فرهنگ غنی خطه سرسبز مازندران و سایر اقلیم ها و زیست بوم ها در ایران و جهان مطرح شود.

کد مطلب: ۹۱۲۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
فرود عوض پور، کارگردان سینما: وارش معرف فرهنگ اقلیم ها در ایران و جهان است

فرود عوض پور کارگردان سینما درباره چگونگی برگزاری نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به خبرنگار پانا گفت: جشنواره امسال از هر نظر دارای انسجام بسیار خوبی بود. این مساله وارش را در سال‌های آینده به عنوان معرفی برای فرهنگ غنی خطه سرسبز مازندران و سایر اقلیم‌ها و زیست بوم‌ها در ایران و جهان مطرح کند.
کارگردان فیلم «دایان» خاطرنشان کرد: جشنواره بین المللی فیلم وارش امسال به لحاظ شکل برگزاری بسیار دقیق و محاسبه شده پیش می‌رود و باتوجه به فیلم‌هایی که من تاکنون دیده‌‌ام به ویژه در بخش ملی و بین الملل می‌توان گفت از سطح کیفی بالایی درحال برگزاری است.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری مجدد جشنواره فیلم وارش در مازندران عنوان کرد: خوشبختانه مدیران مازندران ثابت کرده‌‌اند که توانایی و ظرفیت‌های این استان می‌تواند می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌ها باشد. به نظر می‌رسد جشنواره بین المللی فیلم وارش با برنامه ریزی و حساب شده در رابطه با مساله فرهنگی عمل کرده است.
عوض پور اظهار کرد: در هیچ جای دنیا مردم فرهنگ‌های کشورهای دیگر را نمی‌توانند بپذیرند. ما هم نمی‌توانیم فرهنگ‌های کشورهای دیگر را بپذیریم زیرا بعضی از مسائل فرهنگی عرف یک جامعه هستند و جشنواره‌ها فقط می‌توانند معرف آن فرهنگ باشند اما سینما می‌تواند سفیر کشورهای مختلف باشد تا مردم بافرهنگ‌های غنی و پربار یک جامعه آشنا شوند.
وی عنوان کرد: یکی از مزیت‌های این جشنواره این است که در کنار فیلمسازان قدیمی و معروف فیلمسازان جوان و فیلم اولی هم حضور دارند و می‌توانند فضایی برای معرفی شدن به سینما و هنر بیابند.
این فیلمساز در پایان گفت: فیلمسازان جوان به این نقطه از تکنیک در سینما رسیده‌‌اند که نه تنها فیلم‌های بابل، بلکه فیلم‌هایی از شهرهای دیگر نیز از این استاندارد کیفی برخوردار هستند.
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور ۹ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در استان مازندران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار