دبیر کارگروه کودک و نوجوان در حوزه ICT:

دبیر کارگروه کودک و نوجوان در حوزه ICT: دانش‌آموزان باید باور کنند می‌توانند تغییر ایجاد کنند

تهران (پانا) - دبیر کارگروه کودک و نوجوان در حوزه ICT در کنفرانس خبری جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا تاکید کرد دانش‌آموزان باید باور کنند می‌توانند تغییر ایجاد کنند.

کد مطلب: ۹۱۲۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
دبیر کارگروه کودک و نوجوان در حوزه ICT: دانش‌آموزان باید باور کنند می‌توانند تغییر ایجاد کنند

خسرو سلجوقی دبیر کارگروه کودک و نوجوان در حوزه ICT، رضا گلشن رئیس کمیته علمی جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا و مهدی رشیدی جهان دبیر علمی جشنواره صبح امروز در کنفرانس خبری جشنواره در پردیس شمالی دانشگاه تهران شرکت کردند.

مهدی رشیدی جهان در ابتدای این کنفرانس گفت: ما در ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت میزبان ۵ هزار دانش‌آموز و مدرسه از سراسر کشور هستیم که در ۷ محور در پردیس شمالی دانشگاه تهران اختراعات و ابداعات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

رشیدی جهان گفت: در چهارمین دوره جشنواره به عنوان اولین رویداد خودگردان دانش‌آموزی، دانش‌آموزان برگزیده سال‌های گذشته امسال به عنوان تیم اجرایی حضور دارند این نوید را می‌دهیم که سال‌های آینده این جشنواره توسط دانش‌آموزان برگزار شود.

دبیر علمی جشنواره افزود: در ۲۸ و ۲۹ فروردین سال ۹۹ پنجمن دوره برگزار می‌شود که از پوستر آن امروز رونمایی خواهد شد. یکی از پروژه‌ها و دستاوردهای مهم جشنواره حمایت از چاپ ۱۶ عنوان کتاب دانش‌آموزان کرمانی است که از آنان امروز رونمایی خواهد شد.

سلجوقی درباره هدف این جشنواره گفت: دانش‌آموزان باید باور کنند می‌توانند تغییر ایجاد کنند برای این موضوع باید قدرت تشخیص چالش‌ها و مشکلات را داشته باشیم لذا باید بچه‌ها تفکر انتقادی داشته باشند.

او ادامه داد: بعد از چالش و فرصت برای حل موارد راهکار پیدا می‌کنیم تا ارزش افزوده ایجاد شود. ارزش افزوده یعنی راهکار اقتصادی و ایده دادن که در این جشنواره دیده می‌شود.

سلجوقی درباره سطح برگزاری این جشنواره افزود: سطح برگزاری جشنواره از نظر کمیت و کیفیت بهتر شده و انتظار می‌رود این موضوع بهتر از این‌ها شود.

رضا گلشن در ادامه این کنفرانس درباره سطح علمی این جشنواره ضمن ادای احترام به مقام معلم گفت: برگزاری یک جشنواره صرفا یک رویداد رقابتی نیست‌. هویت این جشنواره یک رویداد مبتنی بر آموزش است که دانش‌آموزان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

او ادامه داد: جشنواره ابن سینا یک بستر برای ارائه توانمندی‌های دانش‌آموزان است بنابراین سنجه ما باید بدنه کار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار