مسیب‌زاده: هر سال ۷.۵ میلیون دانش‌آموز در رقابت‌های قرآنی شرکت می‌کنند

تهران (پانا) - در ادامه سلسله برنامه‌های پاسخ‌گویی، محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش در استودیو الفبا حضور یافت.

کد مطلب: ۹۱۱۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مسیب‌زاده: هر سال ۷.۵ میلیون دانش‌آموز در رقابت‌های قرآنی شرکت می‌کنند

به گزارش مرکز ارتباطات آموزش‌وپرورش، محمدرضا مسیب زاده در این نشست به سؤالاتی با محوریت فعالیت‌های قرانی در آموزش‌وپرورش پاسخ داد.

او با اشاره به تقارن هم‌زمان ششمین دوره مسابقات قرآن جهان اسلام با سی و ششمین دوره مسابقات قرآن جمهوری اسلامی، تصریح کرد: این هم‌زمانی سبب برگزاری مسابقات قرآن در سطح بین‌المللی و همچنین برگزاری مسابقات در سطح بزرگ‌سالان، نابینایان، طلاب و بانوان شد.

مسیب زاده گفت: در آموزش‌وپرورش 107 هزار مدرسه داریم که در تمامی مدارس، آموزش قران در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد و هرسال بیش از هفت و نیم میلیون دانش‌آموز در مسابقات قران به رقابت می‌پردازند.

او در ادامه به پرسش‌هایی در مورد اجرای طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم، برنامه‌های حفاظت از حفظ قرآن مجید، تأثیر حفظ قرآن بر تربیت دانش آموزان، فعالیت‌ها در اپلیکیشن های قرآنی مربوط به دانش آموزان، وضعیت نمازخانه‌های مدارس و آمار نمازخانه‌ها، انتخاب امام جماعت مدارس از بین کارکنان داخل مدرسه و چالش‌ها، تمهیدات و آثار تربیتی مربوط به آن؛ پاسخ داد.

مهمان بعدی برنامه پاسخگویی در استودیو الفبا سرکار خانم فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان است و مخاطبان می‌توانند سؤالات خود در این حوزه را تا تاریخ یکشنبه 15 اردیبهشت 98 از طریق آیدی@salefbaارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار