چهارمین دوره جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن‌سینا آغاز شد

در جشنواره امسال بیش از ۵ هزار دانش‌آموز، مدیر و معلم از ۳۱ استان شرکت کرده‌اند

تهران (پانا) - چهارمین دوره جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن‌سینا از امروز ۱۲ اردیبهشت در پردیس شمالی دانشگاه تهران آغاز شد و تا فردا 13 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۹۱۱۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین دوره جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن‌سینا آغاز شد

این جشنواره در دوره‌های قبل با حمایت معاونت متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور بیش از 5 هزار دانش‌آموز از 830 مدرسه و پژوهش سرا از سراسر کشور، برگزار شد و امسال نیز به‌عنوان اولین رویداد مبتنی بر آموزش برای ایجاد بستری مناسب در راستای پرورش خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره ابن‌سینا در محورهای مختلف و جذابی همچون نمایشگاه دستاوردها و اختراعات دانش‌آموزی، سمینارهای علمی، مارتون استارتاپ دانش‌آموزی، المپیادهای علمی علوم پایه، ماراتون محتوای دیجیتال، فیلم کوتاه و انیمیشن و مارتون برنامه‌نویسی خواهد بود که برگزیدگان این دوره از جشنواره برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی در کشورهای رومانی، اسپانیا، کره جنوبی و روسیه اعزام خواهند شد.

در جشنواره امسال بیش از 5 هزار دانش‌آموز، مدیر و معلم از 31 استان شرکت کرده‌اند. این دوره از جشنواره ابن‌سینا، دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و تمامی هنرستان‌ها و مدارس را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مراسم افتتاحیه این جشنواره امروز با حضور سلجوقی دبیر کارگروه فضای مجازی کودک و نوجوان وزارت ICT، فرحناز مینایی پور مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش، گلشن معاون سابق پژوهش مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان(رئیس کمیته علمی جشنواره)، اسدی مشاور فضای مجازی کودک و نوجوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی رشیدی جهان دبیر علمی جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن‌سینا برگزار خواهد شد.

در حاشیه این جشنواره، نشست خبری ویژه‌ای با حضور شخصیت‌های برجسته علمی و دولتی و همچنین رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف برگزار می‌شود.

همچنین رونمایی از پوستر پنجمین دوره (سال آینده جشنواره)، رونمایی از تفاهم‌نامه جشنواره با شناسا (حامی کسب‌وکارهای دانش‌آموزی) و رونمایی از 16 کتاب نگارش شده توسط دانش آموزان با حمایت جشنواره ملی ابن‌سینا از دیگر برنامه‌های روز نخست جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن‌سینا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار