غلامرضا کریمی: 470 هزار دانش‌آموز پناهنده در مدارس ایران تحصیل می‌کنند

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل خبر داد هم اکنون 470 هزار نفر از دانش آموزان کشورهای مختلف در مدارس ایران تحصیل می کنند.

کد مطلب: ۹۱۱۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
غلامرضا کریمی: 470 هزار دانش‌آموز پناهنده در مدارس ایران تحصیل می‌کنند

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، غلامرضا کریمی در کنفرانس تخصصی حقوق کودک در یزد گفت: 98 درصد کودکان سن لازم التعلیم کشور در مدارس زیرپوشش فعالیتای‌‌های علمی و پرورشی قرار دارند و از امکانات آموزشی استفاده می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در برخی مدارس ایران تنها یک دانش آموز با یک معلم در حال تحصیل است که این موضوع نشان دهنده توجه نظام اسلامی به تعلیم و تربیت است که در دنیا سابقه ندارد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل تاکید کرد: در ایران هیچ دانش آموزی با مجوز و یا بدون مجور اقامت از تحصیل در مدارس محروم نیست و توجه خاص به آینده آنها صورت می گیرد.

کریمی یادآور شد: توجه به حقوق کودکان در دین اسلام و اهداف انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چون آنها آینده سازان و مدیران آینده هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

در این کنفرانس که با حضور 400 نفز از وکلا، قضات، استادان دانشگاه و کارشناسان تربیتی و انتظامی به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و کانون وکلای دادگستری استان یزد برگزار شد، شرکت‌کنندگان بر زمینه‌سازی برای حمایت و معاضدت حقوق کودکان و حاکم کردن نگاه حمایتی به کودکان در جامعه تاکید کردند.

همچنی برگزاری چهار پنل تخصصی در زمینه حقوق کودک از دیگر برنامه‌های این کنفرانس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار