ابوالقاسم حدادی: به معلمان به عنوان کارکنان یک اداره نگاه نکنیم

تهران (پانا) – حدادی، معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش تهران تحول اساسی در فرآیند یادگیری در کشور ایران را در گرو بها دادن به جایگاه معلمی می داند و معتقد است باید معلمان را از لیست خرید خدمات جدا کرد و همانند اعضای هیات علمی نگاه کرد.

کد مطلب: ۹۱۱۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ابوالقاسم حدادی: به معلمان به عنوان کارکنان یک اداره نگاه نکنیم

ابوالقاسم حدادی، معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش تهران در مراسم نمادین آیین سپاس معلم، درگفتگو با پانا جایگاه و نقش معلم در سند تحول بنیادین را بسیار اساسی و مهم دانست و گفت: با استناد به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش معلم ها جایگاه اساسی در تقویت نیروی انسانی نسل آینده ما دارد. ناگفته نماند معلمان نیز از عهده نقش مهمی که برعهده شان است به خوبی برآمده اند.
حدادی با اشاره به عوامل موثر بر تربیت صحیح دانش آموزان افزود: یک بخش عمده و موثر برای تربیت صحیح دانش آموز قطعا نیروی انسانی است. ما معتقدیم نیروی انسانی هایی بجز مدیر و عوامل اجرایی مدرسه وجود دارند که بیشترین زمان را در تقویت نسل جوان می گذارد و آن معلمین هستند. زیرا دانش آموزان در مدرسه بیشترین وقت را با معلمان و درون کلاس ها می گذرانند. تفاوتی نمی کند آن معلم چه درسی تدریس کند چون معتقدیم رفتار و گفتار و کردار معلم حتی پیش از اینکه درس را شروع کند مورد الگوی دانش آموزان قرار می گیرد.
معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش تهران با اشاره به تاثیرگذاری معلمان بر شکل گیری شخصیت دانش آموزان گفت: با بها دادن به معلمان درواقع بر روی ایجاد و تقویت انگیزه در دانش آموزان سرمایه گذاری کرده ایم و این برای آینده میهن اسلامی مان بسیار اهمیت دارد.
ابوالقاسم حدادی با اشاره به بها دادن به جایگاه معلمی در حد و اندازه اساتید دانشگاه، افزود: باید قشر معلم را از لیست کارکنان جدا کنیم و به این قشر با نگاه اعضای هیات علمی نگاه کنیم. معلمین از لیست خرید خدمات آموزشی جدا شوند چون معتقدیم جایگاه این افراد در حد اساتید دانشگاهی است. باید نظام ارتقای شغلی معلمان را همانند هیات علمی ببینیم تا جای خود را پیدا کند. تا وقتی که به این قشر مانند کارکنان یک اداره نگاه شود، نباید انتظار داشته باشیم تحول اساسی در فرآیند یادگیری در کشور اتفاق بیافتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار