ارسال 15 کامیون از کمک‌های غیرنقدی فرهنگیان و دانش‌آموزان تهران به خوزستان و لرستان

تهران (پانا) - در ادامه طرح سیل مهربانی، اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران در چهارمین مرحله از ارسال کمک‌های غیر نقدی، تعداد 15 کامیون از کمک‌های غیرنقدی فرهنگیان و دانش‌آموزان تهرانی را به استان‌های سیل‌زده خوزستان و لرستان ارسال کردند.

کد مطلب: ۹۱۱۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ارسال 15 کامیون از کمک‌های غیرنقدی فرهنگیان و دانش‌آموزان تهران به خوزستان و لرستان

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش‌وپرورش، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با حضور در انبار مهرآباد آموزش‌وپرورش و بازدید از کمک‌های ارسالی گفت: «ارسال کمک‌های غیر نقدی دانش آموزان و همکاران فرهنگی و اولیای دانش آموزان تهرانی در شرایطی انجام می‌شود که انبارهای این استان پرشده است و به همین دلیل با هلال‌احمر صحبت کرده‌ایم و کمک‌ها را مستقیماً به همان مناطق آسیب‌دیده ارسال می‌کنیم. البته این اقدام با هماهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش مناطق آسیب‌دیده و فرمانداری‌ها در حال انجام است.»

فولادوند در ارتباط با هدایای نقدی نیز گفت: «بخشی از هدایای نقدی مستقیم به دست سیل‌زدگان می‌رسد و بخشی هم شامل تهیه نیازمندی‌هایی است که باید از بازار تهیه شود و پیش‌درآمد آن بررسی و احصا نیازها و اولویت آن‌ها است.»

مدیرکل آموزش‌وپرورش تهران بخش سوم کمک‌ها را شامل خدمات مشاوره‌ای برشمرد و افزود: «آنچه مهم است این است که متناسب با مأموریت ما خدمات آموزشی و مشاوره‌ای را نیز توانسته‌ایم ارائه کنیم. تلاش‌ها و کوشش‌های خوبی انجام‌شده تا کمک داوطلبانه همکارانمان در این بخش‌ها نیز به مناطق سیل‌زده برسد. برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش آموزان پایه دوازدهم و متوسطه دوم و مشاوره‌های بالینی خانواده‌ها و دانش آموزان ازجمله خدمات ارزشمندی است که در حال انجام است.»

فولادوند گفت: «تمامی این خدمات با این نیت انجام می‌شود که در جبران آسیب مناطق سیل‌زده مثمر ثمر باشیم.»

او درباره حمایت از دانش‌آموزان استثنایی مناطق سیل‌زده و طرح‌هایی که به‌صورت خاص برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ شده است، گفت: «علی‌رغم اعلام آمادگی ما در راستای اعزام دانش آموزان استثنایی و نگهداری آن‌ها به مدت 45 روز در تهران، استقبالی از سوی استان‌های سیل‌زده نشده است. همچنین برای تهیه داروهای موردنظر دانش آموزان استثنایی اعلام آمادگی کردیم. تا اندازه‌ای با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌هایی که اعلام نیاز کرده‌اند و لیست داروها را داده‌اند، داروها را تهیه کردیم. درنهایت تصمیم گرفته شد در کنار این کار برای دانش آموزان استثنایی مناطق سیل‌زده یک اردوی سه یا چهارروزه‌ای برای تابستان ترتیب دهیم تا دینمان را به این دانش آموزان ادا کرده باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار