پرداخت ۲۸۰۰ فقره کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج به مددجویان گیلانی

رشت (پانا) -مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: سال گذشته در راستای اجرای طرح «کوثر» با هدف تهیه لوازم ضروری زندگی برای نوعروسان تحت حمایت ۲۸۰۰ فقره کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گیلان پرداخت شد.

کد مطلب: ۹۱۱۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت ۲۸۰۰ فقره کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج به مددجویان گیلانی

عباس اهرابی با بیان اینکه کمک به ازدواج آسان جوانان تحت حمایت یکی از برنامه‌های مهم این نهاد است گفت: طرح «کوثر» یکی از طرح‌های موفق این نهاد است که باهدف تهیه لوازم ضروری زندگی برای نوعروسان تحت حمایت با کمک خیران اجرا می‌شود .

وی بابیان اینکه بسیاری از جوانان به دلیل نداشتن شغل و مسکن مناسب از ازدواج بازمی‌مانند افزود: خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد مایل به ازدواج فرزندانشان هستند اما به دلیل مشکلات مالی و یا نداشتن شرایط مناسب اسکان برای جوانان این امر محقق نمی‌شود که می‌توان از آن به‌عنوان یک مشکل اساسی و مانع مهم در ازدواج جوانان نیازمند نام برد.

اهرابی از پرداخت دو هزار و ۸۰۰ فقره کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج به مددجویان گیلانی در سال گذشته خبر داد و گفت: هزار و ۶۴۴ نوعروس و ۸۷۰ نو داماد و همچنین ۲۱۸ نفر ازدواج مجدد و ۶۸ فقره موردی به اقشار نیازمند جمعاً دوهزار و ۸۰۰ نفر از کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج بهره‌مند شده‌اند .

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج به جوانان تحت حمایت مناطق محروم خاطرنشان کرد: ۵۴۴ نوعروس، ۲۹۵ نو داماد و ۲۶ ازدواج مجدد و ۱۹ نفر به صورت موردی جمعاً ۸۸۴نفر در مناطق محروم کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج دریافت کرده‌اند .

وی سرانه کمک‌هزینه خرید جهیزیه برای هریک از نوعروسان تحت حمایت را دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان الی پنج میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: هدیه ازدواج پسران تحت حمایت هم یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان الی سه میلیون تومان است.

اهرابی به نقش خیران در کمک به ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: خیران با مشارکت هر چه بیشتر می‌توانند یاریگر کمیته امداد باشند زیرا بسیاری از نوعروسان نیازمند با تکمیل چند قلم از وسایل ضروری زندگی، می‌توانند راهی خانه بخت شوند که امید است نیکوکاران همچون سنوات گذشته یاری‌رسان آن‌ها باشند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به زوج‌های جوان قبل از عقد و ازدواج را از دیگر اقدامات کمیته امداد برشمرد و افزود: مشاوره شامل آشنایی با اصول و مهارت‌های زندگی مشترک، افزایش دانش قانونی و حقوقی زوج‌ها، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده به زوج‌های جوان است.

اهرابی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۷۷ نوعروس در نوبت دریافت کمک‌هزینه خرید جهیزیه قرار دارند، گفت: این نوعروسان پس از دریافت مشاوره و راهنمایی و شرکت در کلاس‌های آموزشی، کمک‌هزینه خرید جهیزیه دریافت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار