عیسی کیانی، شاعر مازنی: هر ملتی با فرهنگ گذشته خود زنده است

جشنواره فیلم وارش پاسداری از میراث زیست‌محیطی را نیز مورد توجه قرار داده است

تهران (پانا) - عیسی کیانی شاعر اهل بابل معتقد است هر ملتی با فرهنگ گذشته خود زنده است و جامعه بدون نیروی جوان نمی‌تواند پویایی خود را حفظ کند.

کد مطلب: ۹۱۱۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
عیسی کیانی، شاعر مازنی:  هر ملتی با فرهنگ گذشته خود زنده است

عیسی کیانی، شاعر مازندرانی حاضر در جشنواره فیلم وارش، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به این که هر ملتی با فرهنگ خود زنده است، بیان کرد: عادت‌های رفتاری، گفتاری و زیستی امروز به تدریج برای آیندگان تبدیل به فرهنگ و برای ما تبدیل به روزمرگی می‌شود. ما میراث داران فرهنگ هستیم و انسان ضد فرهنگ را رد می‌کند.

وی ادامه داد: امیدها و آرزوهای من مرتبط با جوانان است. جامعه‌ای که نیروی جوان نداشته باشد نمی‌تواند پویایی خود را حفظ کند. ما جوانانی داریم که فعالیت‌هایشان در این سال‌ها در زمینه‌های مختلف هنری، بسیار کارگشا بوده است؛ به ویژه در استان مازندران جوانان مستعد بسیاری در زمینه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند.

این شاعر معتقد است جامعه ای که نیروی جوان نداشته باشد مجبور است با همان سبک و سیاق هنر و ادبیات گذشته سر کند و از سایر جوامع عقب می‌ماند.

کیانی با اشاره به پرداختن جشنواره بین‌المللی فیلم وارش به موضوع جنگل‌های هیرکانی گفت: متاسفانه بخش عمده‌ای از جنگل‌های هیرکانی در جریان سیل و قاچاق چوب و سایر آسیب‌ها از بین رفته است. سال گذشته جمعی از دوستان تلاش‌هایی برای مطرح کردن این جنگل‌ها داشتند و خوشحالم که جشنواره بین المللی فیلم وارش نیز به این میراث زیست محیطی توجه کرده و پاسداری از آن را جزو رسالت‌های خود قرار داده است.

نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور 9 تا 13 اردیبهشت ماه در استان مازندران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار