مهم‌ترین اخبار اجتماعی در هفته دوم اردیبهشت ماه

هفته دوم اردیبهشت: از قتل یک روحانی تا ارسال پیامک برای رانندگان بی‌حجاب

تهران (پانا) - هشدار چندباره برای پیرشدن جمعیت ایران، قتل یک روحانی در همدان، ارسال پیامک‌های پلیس برای رانندگان بی‌حجاب، پیگیری دختران سوخته در مدرسه شهید رحیمی درودزن فارس و...از مهمترین رویدادهای اجتماعی هفته دوم اردیبهشت بود.

کد مطلب: ۹۱۱۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
هفته دوم اردیبهشت: از قتل یک روحانی تا ارسال پیامک برای رانندگان بی‌حجاب

در دومین هفته از اردیبهشت ماه سال جاری شاهد اتفاقات و خبرهای مهمی در حوزه اجتماعی بودیم که گزارش زیر مروری است بر مهمترین خبرهای این حوزه در هفته‌ای که سپری شد.

ایران، پیرتر از کشورهای اروپایی می‌شود

حرکت سریع به سمت سالمندی جمعیت ایران، واقعیتی انکار ناپذیر است که بارها کارشناسان جمعیت‌شناسی و مسئولان نظام سلامت در این باره هشدار داده‌اند و حالا در هفته سلامت، محمد اسماعیل اکبری، مشاور عالی وزیر بهداشت گفته است که اگر جمعیت ایران اگر با نرخ رشد کنونی پیش برود، پیرتر از کشورهای اروپایی و کانادا خواهد بود و در سال 2050، ایران یکی از پیرترین کشورهای جهان خواهد بود.

بازی مرگبار در فوتبال

بازی پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و هفتم لیگ برتر که با تساوی بدون گل به پایان رسید با خشونت زیادی مواجه شد و بر اساس اعلام اورژانس تهران، این بازی یک کشته و 295 مصدوم برجای گذاشت. طبق اعلام اورژانس در جریان این بازی یک نفر از مصدومان به علت مصرف مواد مخدر سنگکوب کرد.

قتل یک روحانی

مصطفی قاسمی، روحانی 46 ساله در محله آخوند همدان به قتل رسید. بر اساس اعلام پلیس این روحانی از سوی یکی از سرنشنان خودروی 206 با شلیک دو گلوله به قتل رسید. ضارب هم پس از این کار با سرعت از محل حادثه متواری می‌شود اما با گذشت کمتر از 24 ساعت قاتل روحانی 46 ساله شناسایی و در درگیری با پلیس کشته شد.

ارسال پیامک‌های پلیس برای رانندگان بی‌‌حجاب

کشف حجاب در برخی خودروهای شخصی و غیر شخصی سبب شد تا پلیس از طریق پیامک افراد را احضار و با گرفتن یک تعهد موضوع را خاتمه میدهد. وزیر کشور در واکنش به این موضوع گفته بود که جزو وظایف نیروی انتظامی است تا قانون را در جامعه برقرار کند و نیروی انتظامی تاکنون با دور اندیشی به این امر عمل کرده است. به جای اینکه در خیابان‌ها با مردم برخورد شود به افرادی که دچار خطا شده‌اند، پیامک داده شود و بعد از دو سه بار پیامک نیروی انتظامی باید به آنها رسیدگی کند.

ققنوس‌های درودزن

14 آذر 85، روستای درودزن استان فارس شاهد سوختن هشت دانش آموز در مدرسه‌ بود. کودکانی که حالا 20 ساله هستند و 13 سال است که زندگی‌ عادی‌شان را در بین وعده‌ها جست‌وجو می‌کنند. حالا مطالبه‌گری اجتماعی، تکمیل فرایند درمان، سهمیه کنکور و استخدام در آموزش و پروش مطالباتی است که آنها از مسئولان دارند و برای پیگیری آن به تهران آمده‌اند. زمانی که این هشت دانش‌آموز به مرکز سوختگی شیراز منتقل شدند، درصد سوختگی آنها تا 60 درصد اعلام شد. اکنون حدود 13 سال از آن ماجرای تلخ می‌گذرد و این کودکان که وارد دوران جوانی شده‌اند، هنوز به طور کامل درمان نشده‌اند. آنها تصور می‌کردند، روزی قول‌ها و وعده‌های داده‌شده برای درمانشان نتیجه خواهد داد. آنها در دیدار با وزیر آموزش و پروش قول حل برخی از مشکلاتشان را گرفتند.

جابجایی روستاها در خوزستان

جابجایی برخی روستاها در خوزستان پس از سیل اخیر به گفته علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که باید در دستور کار قرار بگیرد و همراهی علمی دانشگاه‌ها در این زمینه بسیار تاثیرگذار است و میزان خطاهای احتمالی را کاهش می‌دهد. تابش می‌گوید که اگر جابجایی روستاها انجام نشود در صورت بروز سیل دوباره همان خرابی‌ها به‌وجود می‌آید.

فوت سه کارگر در آستانه روز کارگر

براثر ریزش تونل در آزادراه تهران - شمال سه کارگر فوت کردند. در این حادثه که 11 کارگر بر اثر ریزش تونل گرفتار شده بود سه تن فوت کرده و بقیه کارگران دچار سوختگی با درصدهای مختلف شده‌اند. این حادثه در آستانه روز کارگر رخ داد.

کارگران زیر فشار تورم

معیشت کارگران و کاهش توان خرید آنها این روزها دغدغه فعالان کارگری شده است. حسین کمالی، مشاور عالی وزیر کار تحریم ظالمه علیه ایران، ساختار غلط اقتصادی، محاسبه نادرست سهم مزد در قیمت تمام شده کالا را از مهمترین مواردی می‌داند که سبب شده زندگی کارگران به مخاطره بیفتد. به گفته او اکنون جامعه کار و کارگری و جامعه دستمزد بگیر تحت فشار چند برابری قرار گرفتنه‌اند. هر چند که ۳۰ تا ۴۰ درصد در درآمدهای امسال تغییر ایجاد شده است اما نسبت به تورم فاصله زیادی باقی مانده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار