تولید 52 رشته صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: هم اینک 52 رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در این استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

کد مطلب: ۹۱۱۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تولید 52 رشته صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد (پانا) - مهرداد رئیسی با اشاره به اینکه حدود 12 هزار نفر در رشته های تولیدی صنایع دستی عضویت دارند، گفت: از این تعداد حدود 3 هزار نفر فعال هستند که در فصل سرد سال و هنگام تعطیلی کار کشاورزی تا 2 برابر این تعداد افزایش می یابد.

وی افزود: در کشور 3 میلیون نفر در رشته های صنایع دستی فعالیت دارند که با احتساب افراد زیر پوشش حدود 10 میلیون نفر در این حوزه با کمترین سرمایه گذاری ارتزاق می کنند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: صنایع دستی ارزان ترین و بهترین روش اشتغالزایی و از مهمترین راه های دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی به ویژه برای جوانان است.

رئیسی ادامه داد: این اداره کل برای حمایت از فعالان حوزه صنایع دستی تسهیلات ارزان قیمت پرداخت، نسبت به بیمه هنرمندان اقدام و آنان را برای حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی معرفی و حمایت می کند.

وی عنوان داشت: مواد اولیه تولیدات صنایع دستی در درون کشور تولید می شود و در شرایط کنونی اعمال تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی استکبار جهانی، هیچ مشکلی در حوزه تولیدات و تامین مواد اولیه صنایع دستی وجود ندارد.

رئیسی اظهار کرد: توجه به صنایع دستی و فعالیت در رشته های مختلف آن می تواند حتی به عنوان شغل دوم و محل تامین درآمد مناسب و پایدار مورد توجه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار