استاندار آذربایجان شرقی: اسلام تنها مکتبی که هیچ محدودیتی برای آموزش علم ندارد

زنگ سپاس معلم در مدارس آذربایجان شرقی بصدا درآمد

تبریز ( پانا ) - استاندار آذربایجان شرقی در مراسم نمادین زنگ سپاس معلم مدارس آذربایجان شرقی گفت: ما پیرو مکتبی هستیم که در آن برای آموزش علم محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد و پیامبر دستور داده که علم را بیاموزید اگر چه در چین باشدو این باور و افتخار ما به دین خودمان هست.

کد مطلب: ۹۱۱۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی: اسلام تنها مکتبی که هیچ محدودیتی برای آموزش علم ندارد

آیین گرامیداشت و آغاز برنامه های هفته معلم همزمان در مدارس استان و بصورت پایلوت در هنرستان دکتر اکبریه ناحیه پنج تبریز باحضور معاون وزیر، استاندار و مدیرکل آموزش وپرورش و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

محمد رضا پورمحمدی در این آیین گفت: « در توصیف نقش معلم، آموزگار و استاد پرآوازه تر از سخن پیامبر اکرم (ص) نداریم که فرمودند: معلمی شغل انبیاست و رسالت انبیا نجات دادن بشریت از جهالت و نادانی و هدایت به سوی روشنایی بود».

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: « ما پیرو مکتبی هستیم که در آن برای آموزش علم محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد و پیامبر دستور داده که علم را بیاموزید اگر چه در چین باشدو این باور و افتخار ما به دین خودمان هست».

وی افزود: «عامل توسعه و پیشرفت جوامع در دنیا سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی است و همه کشورها توسعه خودشان را مدیون سیستم آموزش وپرورش هستند».

پور محمدی اذعان کرد: « رسالت پیامبر ما با خواندن شروع شد و هیچ مکتبی به اندازه اسلام به علم آموزی و تربیت دهندگان ارزش قائل نبوده است ولی متاسفانه آن جایگاه که برای معلم باید باشد، نیست و جنبه شغلی برای درآمد بوده است».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار