مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : مدرسه محوری موجب بالندگی آموزش و پرورش می شود

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در گردهمایی مسئولین و رابطین شهرستانی مدرسه محوری گفت: آموزش و پرورش زمانی بالنده می شود که مدارس، محور باشند .

کد مطلب: ۹۱۱۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : مدرسه محوری موجب بالندگی آموزش و پرورش می شود

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در گردهمایی مسئولین و رابطین مدرسه محوری و برنامه ویژه مدرسه که در سنندج برگزار شد، یکی از برنامه های راهبردی وزارت آموزش و پرورش در سال 98 را مدرسه محوری عنوان کرد و بر اجرای دقیق دستورالعمل نظام راهبری مدرسه محوری در سطوح مختلف تاکید کرد .

وی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و بررسی صلاحیت های حرفه ای آنان را از اقدامات مهم در راستای مدرسه محوری بر شمرد و با تاکید بر ضرورت ایجاد بستر مناسب برای این اقدام به منظور انتخاب علمی و توانمند سازی مدیران مدارس، گفت: موفقیت مدارس به توانمندی و توفیق مدیر مدرسه بستگی دارد و مدرسه محوری یک اقدام مناسب و ارزشمند است .

قربانی با بیان اینکه مدرسه محوری یعنی اینکه مدیر و مدرسه تصمیم گیر نهایی باشد، تصریح کرد: مدیر مدرسه موفق در حقیقت رهبر آموزشی است و باید از صلاحیت حرفه ای و منابع قدرت مدیریتی لازم برخوردار باشد و برنامه های پیش بینی شده در قالب مدرسه محوری، زمینه را برای رسیدن به این هدف هموار می کند .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان مدرسه محوری را موجب بالندگی آموزش و پرورش دانست و با تاکید بر اینکه مدارس باید مسئول و پاسخ گو باشند، گفت : تفویض اختیار در نهایت منجر به پاسخگویی مدیر می شود و مدرسه محوری بستری فراهم می کند تا مدرسه سازمانی تصمیم گیرنده، یادگیرنده و آموزش دهنده باشد و ضمن تعامل و ارتباط با اولیای خانه و مدرسه نقش موثری در فرآیند تعلیم و تربیت داشته باشد .

وی با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش بر جایگاه مدیریت مدرسه ، گفت: در نظام راهبری مدرسه محوری شش برنامه ارزیابی و تضمین کیفیت مدرسه ( شفافیت عملکرد ) ، انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، سنجش و توسعه شایستگی عمومی و حرفه ای مدیران مدارس، آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی پیشران مدرسه محوری، برنامه ویژه مدرسه و بازمهندسی ساختار تصمیم گیری در مدرسه پیش بینی شده است، اظهار داشت: با این فرآیند زمینه مدرسه محوری فراهم می شود .

رشید قربانی با بیان اینکه در راستای اجرای دقیق این برنامه نشست توجیهی وزارتی نیز با حضور مسئولین برنامه در استانها برگزار شده است ، بر جدیت و تلاش ویژه برای پیگیری برنامه ها تاکید کرد و گفت: در همین راستا وزارت برای استانها نماینده ویژه تعیین و اقدامات به صورت جدی مورد ارزیابی قرار می گیرد .

وی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و توانمند سازی نیروی انسانی را از بین برنامه های ششگانه خیلی مهم دانست و گفت: اگر در این زمینه خوب عمل نشود ، برنامه مدرسه محوری به درستی پیش نخواهد رفت .

گفتنی است در این نشست یکروزه مسئولین برنامه های مدرسه محوری در استان به تشریح اقدامات پرداختند و ضمن بحث و تبادل نظر ، حدود انتظارات ستاد استانی نیز تبیین شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار