کسب رتبه چهارم دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی روند در میان دانشگاه های جامع کشور

اصفهان (پانا) - معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: بر اساس اعلام نظام رتبه بندی 2019 روند (Round University Ranking) یواس‌نیوز، دانشگاه کاشان در میان دانشگاه‌های کشور در جایگاه نهم و در میان دانشگاه‌های جامع کشور در جایگاه 4 کشور قرار گرفت.

کد مطلب: ۹۱۱۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه چهارم دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی روند در میان دانشگاه های جامع کشور

دکتر مجید منعم زاده با بیان اینکه 12 دانشگاه از ایران در سال 2019 حد نصاب امتیاز برای ورود و ارزیابی به این نظام رتبه‌بندی داشته‌اند، افزود: دانشگاه کاشان در سال 2019 برای نخستین بار در نظام رتبه‌بندی روند نمایه شد و با امتیاز 35/2 رتبه چهارم دانشگاه های جامع و در جایگاه 654 جهان قرار گرفته است.
وی آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی را از محورهای ارزیابی این نظام رتبه بندی عنوان کرد و اظهار داشت: از مهمترین مزایای این نظام رتبه‌بندی، ارزیابی دقیق دانشگاه‌ها در شاخص‌های مختلف و اعلام امتیاز و رتبه به تفکیک شاخص است.
موسسه رتبه بندی دانشگاه رَوند در سال 2013 در مسکو آغاز به کار کرد. هدف از تأسیس این موسسه، ایجاد رقابت اثر بخش میان دانشگاه های جهان است. این مؤسسه رتبه بندی، سالانه رتبه های حدود 800 دانشگاه در 80 کشور را در شاخص های مختلف منتشر می کند.یکی ار فعالیت های مهم مؤسسه رتبه بندی روند ارائه مشاوره به دانشگاهها برای ارتقای سطح آموزش و پژوهش است.
در هر دوره این رتبه بندی، قریب یک هزار دانشگاه جهان در فهرست برترینها قرار می گیرند که وزن هر کدام از سنجش های آموزش و پژوهش از امتیاز کل برابر40درصد و وزن سنجه های تنوع جهانی و پایداری مالی هر کدام 10درصد از مجموع امتیازات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار