زمین گیر شدن ملخ های صحرایی در دلگان

زاهدان (پانا) - مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان اعلام کرد خوشبختانه با تلاش های انجام شده ملخ های صحرایی در مراتع این شهرستان زمین گیر شده اند.

کد مطلب: ۹۱۱۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
زمین گیر شدن ملخ های صحرایی در دلگان

سیدغلامرضا سجادی اظهار کرد: اولین مرحله مبارزه با ملخ های صحرایی در تاریخ 24 فروردین ماه سال جاری آغاز و تمامی مناطق مورد حمله این ملخ ها نیز سمپاشی شد.

او ادامه داد: به منظور رسیدگی بیشتر معاون حفظ نباتات وزارت جهادکشاورزی نیز به این شهرستان سفر کرده است و از نزدیک در جریان روند کار قرار گرفته است که مقرر شد سطح مبارزه افزایش یابد و عملیات سمپاشی هوایی نیز از سمت جازموریان با قوت بیشتری صورت گیرد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دلگان بیان داشت: تا کنون کار مبارزه با ملخ های صحرایی در سطح هزارو400 هکتار از اراضی این شهرستان انجام شده و با اقدامات انجام شده این ملخ ها در مراتع زمین گیر شده اند و هنوز به مزارع کشاورزی مردم نرسیده اند و آسیبی به این بخش وارد نشده است.

او در پایان تاکید کرد: البته طبق پیش بینی ها احتمال می رود طی دو روز آینده گروه جدیدی از این ملخ ها به اراضی شهرستان هجوم بیاورند که آمادگی لازم برای مقابله با آنها وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار