تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد

تهران (پانا) - تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۷ مدال قهرمان مسابقات قهرمانی آسیا شد.

کد مطلب: ۹۱۰۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد

روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا از صبح امروز در چین آغاز شده است که نمایندگان کشورمان در 5 وزن دوم به مصاف حریفانشان رفتند که مهدی علیاری در وزن 97 کیلوگرم با برتری مقابل حریف قزاق در دیدار رده بندی، سومین مدال برنز را برای ایران به ارمغان آورد.

در وزن 97 کیلوگرم مهدی علیاری در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر یوتا نارا از ژاپن را شکست داد. وی در دور بعد مقابل چنگ هائو چن از چین تایپه با نتیجه 9 بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در این مرحله مقابل اوزور ژوزوپبکوف، دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از قرقیزستان با نتیجه 7 بر 5 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. علیاری در دیدار نزدیک و نفس‌گیر با نتیجه 4 بر 2 از سد علیم‌خان سیزدیکوف از قزاقستان گذشت و به مدال برنز رسید و با توجه به پیروزی کشتی‌گیر قرقیز مقابل نماینده ازبکستان در فینال این وزن، تیم ملی ایران قهرمان پیکارها شد.

پیش از این محمدرضا گرایی در 72 و سعید عبدولی در 82 کیلوگرم مدال طلا را کسب کرده بودند. مهرداد مردانی در 60 و حامد تاب در 67 کیلوگرم نیز حذف شده بودند.

شاگردان محمد بنا در روز نخست و 5 وزن اول صاحب 2 مدال طلا و 2 برنز شده بودند. حسین نوری در 87 کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در 130 کیلو 2 مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورده بودند. سامان عبدولی در 63 و محمدعلی گرایی در 77 کیلوگرم نیز 2 مدال برنز کسب کرده بودند. رضا خدری هم در 55 کیلو به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

بدین ترتیب تیم ملی کشورمان با 4 مدال طلا و ۳ برنز و 165 امتیاز عنوان قهرمانی را بدست آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار