شهناز کریمی: داشتن شغل و مهارت برای دانش آموزان استثنایی عزت نفس می آورد 

تهران (پانا) – رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان استثنایی گفت: هدف ما رساندن دانش آموزان استثنایی به بازار کار و داشتن یک زندگی مستقل برای تامین آینده ی آن ها است.

کد مطلب: ۹۱۰۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
شهناز کریمی: داشتن شغل و مهارت برای دانش آموزان استثنایی عزت نفس می آورد 

شهناز کریمی در مراسم حس خوب رویش که به مناسبت هفته مشاغل در حال برگزاری است، گفت: نمایشگاهی همراه با نمایشگاه دانش آموزان عادی در منطقه 5 داریم؛ اما رویکرد ما این بود که عموم، در مدرسه با شرایط واقعی تحصیل دانش آموزان استثنایی آشنا شوند و مشاهده کنند که این دانش آموزان در چه شرایطی مهارت های کافی را کسب می کنند
کریمی هفته مشاغل را یک فرصت دانست که بیشتر در آن به معرفی مشاغل پرداخته می شود و توضیح داد: من بعنوان یک معلم استثنایی همیشه در هفته مشاغل دو هدف داشتم؛ یکی معرفی مشاغل دانش آموزان و جامعه و دیگری سنجش میزان توانمندی دانش آموزان در مهارتی که باید کسب کنند.
وی افزود: من به تمامی همکاران و اولیا تبریک می گویم که توانستند دانش آموزان را به گونه ای هدایت کنند که هدف واقعی سند تحول بنیادین، اهداف دوره متوسطه و هدف آموزش و پرورش که تربیت یک شهروند است را در نظر بگیرند.
کریمی با اشاره به اینکه بازنگری رشته های دانش آموزان در مدارس استثنایی از سیاست های آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران است، گفت: ابتدا داشتن استعداد و علاقه دانش آموز به رشته تحصیلی ملاک است و سپس داشتن و یا ایجاد زیر ساخت مورد نیاز در زمینه مورد نظر و در نهایت توجه به نیاز بازار کار مهم است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران افزود: طی گفتگو با مدیران، توانستیم در برخی مدارس رشته های جدیدی تاسیس کنیم که این روند ادامه دار خواهد بود و امسال برخی از مدارس رشته های جدید معرفی کرده اند که در حال بررسی های کارشناسی این درخواست ها هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار