استاندار خوزستان عنوان کرد:

توجه به موضوع ذهن و روان کودکان بعد از بحران امری ضروری است

اهواز(پانا) - استاندار خوزستان گفت: توجه به موضوع ذهن و روان کودکان بعد از بحران به وجود آمده امری لازم و ضروری است.

کد مطلب: ۹۱۰۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
توجه به موضوع ذهن و روان کودکان بعد از بحران امری ضروری است

غلامرضا شریعتی هم‌زمان با حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در استان خوزستان با حضور در جمع کودکان اردوگاه سیل‌زدگان روستای بُنده مستقر در پادگان قدس شهر حمیدیه اظهار داشت: فعالیت کانون پرورش فکری برای ایجاد نشاط و شادابی در بین کودکان مناطق سیل‌زده با ارزش هستند و توجه به موضوع ذهن و روان کودکان بعد از بحران به وجود آمده امری لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: کانون در این مدت خدمات ویژه‌ای ارائه کرده که نمونه آن حضور تماشاخانه سیار کانون کشور در مناطق سیل‌زده خوزستان است.

شریعتی تصریح کرد: دولت در کنار مردم سیل‌زده است و در همین راستا ایجاد امید و انگیزه در بین مردم باید در برنامه کاری همه دستگاه‌های اجرایی بخصوص دستگاه‌های فرهنگی باشد.

شریعتی بازگشت مردم به وضعیت عادی زندگی را یکی از اولویت‌های بعد از مقابله با بحران خواند و توجه به مسائل اجتماعی پس از سیل را یک موضوع با اهمیت دانست.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با وجود اینکه سیل خسارت‌های زیادی به استان وارد کرد اما این پدیده به ایجاد سرمایه با ارزش اجتماعی بیش از پیش کمک کرد.

او با تأکید بر این‌که در بحران اخیر شاهد همبستگی هرچه بیشتر مردم استان بودیم که به فرآیند ملت‌سازی برای استان سرعت بیشتری بخشید افزود: در این شرایط همه مردم برادرانه و خواهرانه کنار یکدیگر به مقابله با بحران سیل پرداختند و قطعاً این روند تا عبور کامل ما از وضعیت موجود ادامه خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به شعر معروف عربی «بچینه الشط ما بچانه» (سیل را به گریه انداختیم)، یادآور شد: این شعر مصداق واقعی همدلی‌های مردم خوزستان در شرایط بحرانی است.

گفتنی است: طرح امداد فرهنگی کانون تحت عنوان پیک امید در مناطق سیل‌زده خوزستان از 12 فروردین آغاز و در راستای اجرای این طرح نیز تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به‌منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و نمایشی ویژه کودکان و نوجوانان درگیر با بحران سیل شامگاه جمعه وارد استان شده است.

تماشاخانه سیار کانون کشور با هدف خدمت‌رسانی فرهنگی به سیل‌زدگان تا ظهر 10 اردیبهشت‌ماه 1398 در استان خوزستان حضور دارد.

بر اساس اعلام جمعیت هلال‌احمر استان اردوگاه‌های اسکان سیل‌زدگان در استان در حال کاهش بوده و هم‌اکنون 26 اردوگاه با جمعیتی بالغ‌بر 26 هزار و 600 نفر در آن‌ها اسکان دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار