بهترین فعالیت فرهنگی تشکیل نماز جماعت است

کاشمر(پانا) - مدیر آموزش و پرورش گفت: هر ارگانی باید نماز جماعت تشکیل دهدوبهترین فعالیت فرهنگی تشکیل نماز جماعت است.

کد مطلب: ۹۱۰۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
بهترین فعالیت فرهنگی تشکیل نماز جماعت است

علی طاهریان، مدیر آموزش و پرورش کاشمر در گفتگوی صمیمی با خبرنگار پانا در رابطه هدف از تشکیل نماز جماعت در مدارس گفت: در مدارس بهترین فعالیت آموزشی و فرهنگی برگزاری نماز جماعت است.وباید در تشکیل و حضور در نماز جماعت کوشا باشیم.
وی افزود:با در نظر گرفتن گزارشات در تمامی مدارس نماز جماعت برگزار می گردد.
طاهریان درباره تاثیر نماز جماعت بر روی دانش آموزان گفت:که نماز از نظر قرآن و احادیث باعث بازدارنده انسان است از فحشاه و منکرات.
وی ادامه داد: نماز تاثیر مثبتی برروی انسان ها به خصوص دانش آموزان دارد و این کار دانش آموزان را دعوت به حضوری فعال در جامعه و اجتماعی شدن آنها می شود.
طاهریان افزود: نماز همچنین در اخلاق هم خودش را نمایان می کند که بیشتر شدن نظم٬پاک بودن و غفلت نکردن دانش آموزان نقش مهمی ایفا می کند.
طاهریان در رابطه با اینکه دانش آموزان فقط می توانند در مواقع نمازبه امام جماعت دسترسی داشته باشند گفت:دانش آموزانی که در موقع اذان در نماز جماعت شرکت می کنند. حتما در مساجد داخل شهر را هم حضور دارند و اگر دانش آموزان هم می توانند. از ائمه جماعت خود مدرسه پرسش کنند یا اگر از خارج زمان مدرسه برایشان مسئله ای به وجود آمد از ائمه جماعت مسجد سوال کنند.
وی از راهکار خود برای محکم شدن پیوند حوزه و مدارس گفت: یکی از بهترین کار ما و حوزه علمیه همین ائمه جماعت است که طنابی محکم بین ما وجود دارد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگی با حوزه علمیه دارد.و ما هنوز بیشتر می خواهیم تا این ارتباط پررنگتر شود.
وی افزود:باید حضور روحانیون د مدارس با قواعد و سازماندهی مشخصی باشد.
طاهریان ادامه داد:ما به حضور علما در مدارس نیازمندیم.
مدیر آموزش و پرورش کاشمر برای آخرین سخن خود خطاب به دانش آموزان گفت: کاشفان علم نباید به نماز به عنوان تکلیف نگاه کنند باید زاویه نگاه خود را عوض کنند و به عنوان نیاز به ببینند.
وی ادامه داد: در این دوران که آسیب های اجتماعی فراوان هستند ما بیشتر از دوران قبل به نماز احتیاج داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار