هشدار درباره افزایش مصرف گل

تهران (پانا) - پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف ۲۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۰۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
هشدار درباره افزایش مصرف گل

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد بخشنده در حاشیه اجرای طرح دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در تشریح گزارش اقدامات انجام شده از سوی این پلیس در سال ۹۸ اظهار کرد: در سال جاری همکاران من در پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، ۲۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط کردند. همچنین طی این مدت شش شبکه و باند بزرگ مواد مخدر نیز که برخی از آن‌ها اقدام به قاچاق و توزیع مسلحانه مواد کرده بودند، شناسایی و متلاشی شدند.

بخشنده با بیان اینکه ۷۱ قاچاقچی مواد مخدر نیز طی این مدت بازداشت شدند، گفت: همچنین ۳۰۰۰ خرده‌فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پاسخ به پرسش ایسنا درباره وضعیت محله هرندی و اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: پلیس در منطقه هرندی، شوش و مولوی حضور جدی دارد. در تمام سطح شهر نیز ما فعال هستیم و اقدام به جمع‌آوری معتادان متجاهر می‌کنیم؛ به طوری که در سال ۹۷ بیش از ۱۰ هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند که حدود ۸۵ درصد آن‌ها به مراکز بازپروری منتقل شده‌اند. مابقی نیز به دلیل بیماری‌های خاص و شرایط خاص باید تحت نظر ویژه قرار بگیرند که امیدوارم امکانات لازم از سوی دستگاه‌های مذکور در این زمینه فراهم شود.

وی اضافه کرد: اولویت پلیس همچنان پاکسازی و پاک‌ نگه داشتن محلات از خرده‌فروشان و معتادان متجاهر است.

بخشنده با اشاره به ۹۲ پاتوقی که در سال گذشته به دلیل عرضه مواد مخدر و تبدیل آن به محلی برای استعمال این مواد، پلمب شده بود، خاطر نشان کرد: دو خانه از این ۹۲ باب خانه، فک پلمب شد، اما مابقی همچنان پلمب است.

وی درباره اینکه آیا این خانه‌ها تخریب می‌شوند یا فک پلمب خواهند شد، اظهار کرد: همه تابع قانون هستیم و هر آنچه که دستگاه قضائی حکم دهد، اجرا می‌کنیم. ممکن است بعضی از این خانه‌ها تغییر کاربری داده شوند، برخی نیز اگر دستگاه قضائی تصمیم بگیرد، تخریب شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پلیس در مورد دستگیری کودکان، چه اقدامی انجام می‌دهد، گفت: ما این کودکان را به مراکز مخصوص و ویژه خودشان تحویل می‌دهیم و این طور نیست که از سوی پلیس و در مراکز ما تحت بازجویی و بازداشت قرار گیرند.

بخشنده درباره مصرف گل نیز اظهار کرد: متأسفانه مصرف گل در پایتخت افزایش داشته که این شیوع بیشتر در میان جوانان است، از این رو خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.

وی از شناسایی و انهدام باندی که اقدام به توزیع مواد مخدر در فضای مجازی کرده بود، خبر داد و گفت: سه نفر از سوی پلیس بازداشت شده‌اند و از آنان سه کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

بخشنده همچنین از انهدام باندی که اقدام به ورود مواد مخدر به پایتخت کرده بود، خبر داد و گفت: از این باند ۱۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که ۱۹۰ کیلوگرم آن هروئین، ۴۰۰ کیلوگرم مورفین و مابقی تریاک بود که اعضای این باند در چند عملیات جداگانه در دو شب گذشته در تهران و قم شناسایی و دستگیر شدند و از آنان کلاشینکف و خشاب نیز کشف شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار