مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان:

مجمع خیرین ازدواج در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

تبریز (پانا) - مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان یکی از برنامه‌های مهم سال 98 این دفتر را راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در استان‌ها  و حمایت آن ها اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۱۰۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مجمع خیرین ازدواج در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

اعظم کریمی در نشست هم‌اندیشی با کارشناسان و فعالین و سازمان‌های مردم‌نهاد زنان آذربایجان شرقی در سالن جلسات استانداری بیان کرد: استان آذربایجان شرقی فعالیت‌های اثرگذار در حوزه بانوان دارد و نگاه ما به این استان ویژه است و با بهره‌گیری از برخی طرح‌های اجرایی در این استان آن‌ها را در سطح ملی نیز اجرا کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان این که یکی از ماموریت‌های دفتر توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، توانمندسازی زنان به ویژه دختران جوان و زمینه‌سازی ازدواج آگاهانه، پایدار و به‌موقع است، گفت: ماموریت برگزای دوره‌های آموزشی قبل، حین و بعد ازدواج به این دفتر واگذار شده است و در این راستا نیز رویکرد ما برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شهرستان‌هاست.

برگزاری 552 کارگاه آموزشی و مشاوره ازدواج در آذربایجان شرقی در سال گذشته

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در این باره در سال گذشته در 20 شهرستان استان آذربایجان شرقی و به‌ویژه در سه شهرستان کم‌برخوردار این استان 552 کارگاه آموزشی و مشاوره برای 20هزار نفر در این استان برگزار شد و 211 مدرس مجرب استان که دوره‌های آموزشی و بازآموزی وزارت را گذرانده بودند در این کارگاه ها تدریس کردند.

کریمی افزود: با توجه به اینکه دوره‌های آموزشی با استقبال زیاد مردم روبه‌رو شده است در سال 98 نیز این دوره‌های آموزشی تدوام خواهد داشت لذا مشاوران امور بانوان فرمانداری‌های شهرستان‌ها که آشنایی بیشتری به نیاز ها و فرهنگ منطقه دارند در نحوه برگزاری این دوره‌های آموزشی بیشتر می‌توانند کمک کنند.

وی گفت: تفاهم‌نامه امور اجتماعی و وزارت ورزش یکی از اقدامات مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق است که بر اساس این تفاهم‌نامه برای 14 استان که آذربایجان شرقی هم یکی از این استان‌هاست برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌هایی که از این استان سراغ داریم می‌تواند سرآمد و اثربخش باشد.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تولید محتوا برای نشر در فضای مجازی و رسانه‌ها مهم است و محتواهایی با زبان‌ها و گویش‌های محلی بیشتر می‌تواند اثربخش باشد که در این زمینه فراخوان داده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار