ترامپ اشتباه محاسباتی بزرگی را مرتکب شد

اردبیل (پانا) - امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تحریم نفتی ایران توسط آمریکا گفت: ترامپ اشتباه محاسباتی بزرگی را مرتکب شد چون سالهاست که دولت ایران، محروم از پول نفت است و پول نفت، نقش حیاتی در بودجه ایران ندارد.

کد مطلب: ۹۱۰۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ اشتباه محاسباتی بزرگی را مرتکب شد

آیت الله سید حسن عاملی افزود : احتمالا این را آمریکا می فهمد ولی درصدد تشدید جنگ روانی و اثر گذاری بر بازار ارز و وارد کردن شوک اقتصادی است و این بدان معناست که آمریکا برای مقابله با ایران دچار استیصال شده است .

او تحریم نفتی ایران توسط آمریکا را به منزله پایمال کردن فلسفه سازمان ملل و اهانت به تمام اعضاء سازمان ملل یعنی اهانت به تمام ملت ها و دولت های دنیا دانست و تصریح کرد: کشورهایی که برای سالیان متمادی نفت ایران را می خریده اند ، پالایشگاه های متناسب با این نفت را ساخته اند. نخریدن نفت ایران معنایش این است که آنها باید با خرید از کشور دیگر، یک پالایشگاه مناسب آن بسازند و این هزینه اش فوق العاده است و به این راحتی کشورهای خریدار، زیر بار نمی روند .

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: با تحریم نفتی، جریان استخراج و عرضه نفت ایران قطع نمی شود . فروش ادامه پیدا می کند و مازاد که فروش نرود، تبدیل به مشتقات می شود .

عاملی در ادامه سخنان خود گفت: ما از دولت ترکیه به طور ویژه تشکر می کنیم. وزیر خارجه این کشور با شجاعت و شهامت تمام در برابر دولت آمریکا ایستاد و گفت "نیازمند نفت با کیفیت و مقرون به صرفه ایران هستیم و تمایلی به واردات نفت از عربستان و امارات نداریم" دولت های عراق، روسیه و چین نیز بسیار عالی ظاهر شدند .

او در بخش دیگری از خطبه ها گفت: امروز، روز جشن کوچ عشایر ما به ییلاقات سبلان و باغرو است. هم اهالی استان و هم مسئولان به برگزاری این جشن توجه ویژه ای دارند زیرا این جشن نمادی برای تکریم عشایر و تشکر از فعالیت های اقتصادی آنهاست. آنها قطب تولید هستند و ملت ما در کنار سفره آنها متنعم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار