رفع تصرف 116 هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان کیار

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از تشکیل پرونده قضایی و رفع تصرف 116 هزار و 609 متر مربع از اراضی ملی در مناطق حفاظت شده‌ محدوده شهرستان کیار در سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۰۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
رفع تصرف 116 هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان کیار

شهرکرد(پانا) - شهرام احمدی گفت: در سال گذشته با تلاش مأموران حفاظت محیط زیست استان و همکاری سایر دستگاه‌های مسئول 116 هزار و 609 متر مربع از اراضی ملی در مناطق حفاظت شده هلن و سبزکوه از دست سودجویان خارج شد.

وی با اشاره به مطلوب بودن حمایت‌های دستگاه قضایی ،افزود: بسیاری از تصرفات غیرقانونی در مناطق حفاظت شده توسط افراد حقیقی صورت می گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان نقش مؤثر مردم در مقابله با زمین خواری، اضافه کرد: اگر فرهنگ سازی و آموزش به طور جدی در این مناطق صورت پذیرد و اطلاعات جوامع محلی بالا رود، اهالی حاشیه مناطق حفاظت شده علاوه بر اینکه خود دست به تجاوز به حریم ملی نمی‌زنند، در برخورد با متخلفان دستگاه های نظارتی را یاری خواهند کرد.

احمدی ادامه داد: در سال 98 نیز حفاظت از اراضی ملی با جدیت و پشتکار تمام و با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ادامه خواهد یافت.

وی گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال و تعامل ویژه بین اداره کل حفاظت محیط زیست و مراجع قضایی استان زمین خواری در مناطق حفاظت شده را به کمترین سطح خود رسانده است.

گفتنی است؛ بخشی از مناطق حفاظت شده هلن و سبزکوه در شهرستان کیار قرار دارد که مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان با گشت و کنترل شبانه روزی از این انفال الهی حراست و حفاظت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار