لزوم تغییر نگاه سیاست‌گذاران نسبت به حمایت از خیرین مدرسه‌ساز

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی بهترین تشکل‌های خیرین کشور را خیرین مدرسه‌ساز دانست و تاکید کرد باید نگاه سیاست‌گذاران نسبت به حمایت از خیرین مدرسه‌ساز تغییر کند.

کد مطلب: ۹۱۰۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تغییر نگاه سیاست‌گذاران نسبت به حمایت از خیرین مدرسه‌ساز

حسن بنیانیان در برنامه پرسشگر شبکه آموزش درباره شرایط خیرین مدرسه‌ساز در مقایسه با دیگر مجامع خیرین کشور گفت: «همه مدیران و معلمان مدارس از کمبود فضاهای موجود در رنج هستند. اینکه معلم و شاگرد در کشور ما از تعطیل شدن مدرسه به علت بارش برف خوشحال می‌شوند یک امر غیرطبیعی است و اگر در مدارس امکانات داشته باشیم دانش‌آموزان ما با ذوق و شوق به مدرسه می‌آیند. اکنون اگر خیرین نبودند وضعیت بسیار وحشتناک‌تر بود و با مدارس دو نوبته و سه‌نوبته روبه‌رو می‌شدیم.»

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان نوسازی مدارس کشور، بهترین تشکل‌های خیرین کشور را خیرین مدرسه‌ساز دانست و افزود: «مدرسه‌سازی از جمله کارهای ماندگار است و اثرات خیر آن ادامه پیدا می‌کند.»

بنیانیان گفت: «باید نگاه دولت‌مردان و نمایندگان مجلس نسبت به امر خیر تغییرات اساسی پیدا کند. پول نفت موجب شده قدر این جریان فرهنگی را ندانیم، بهتر از مالیات همین جریانی است که افراد با میل و اراده خودشان وارد میدان شده و مدرسه می‌سازند. وقتی از آنان حمایت نمی‌کنیم و مجدد از ایشان مالیاتی در اموری گرفته می‌شود آثار خوبی ندارد. باید این نگاه سیاست‌گذاران اصلاح شود. مجلس باید سالانه یکبار از خیران تقدیر جدی کنند. ائمه جماعات باید از خیران منطقه خود تقدیر جدی داشته باشند همه مدیران مدارس، خود والدین و دانش‌آموزان نیز باید اینگونه عمل کنند.»

او ادامه داد: «باید نهضتی برای حمایت از این جریان راه بیافتد؛ نه حمایت مالی بلکه حمایت معنوی. چرا باید مدارس در محلات، شب بسته باشند؟ می‌توان امور فرهنگی مختلفی را در این اماکن برای خود نوجوانان ارائه کرد. شهرداری‌ها نیز باید توجه بیشتری داشته باشند. شهرداری‌ها از خیران عوارض طلب می‌کنند و برخی از آن‌ها روحیه‌شان، روحیه استقبال از کار خیر نیست.»

رئیس سابق سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان گفت: «چقدر خوب است که والدین در شب عروسی فرزندشان مبلغی را برای امر خیر مدرسه‌سازی اختصاص داده و زندگی فرزندشان را پربرکت و شیرین کنند. یکی از ماندگارترین نذرها نیز مدرسه‌سازی است که امتداد آثار آن تا مدت‌ها باقی می‌ماند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار