پرونده ال‌کلاسیکوی ایران روی میز کمیته اخلاق؛ تهدید به خونریزی شاهکار جدید فوتبال ایرانی

تهران (پانا) – حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان به نظر می‌رسد فعلاً ادامه خواهد داشت، تهدید به خون‌ریزی هواداران پرسپولیس از سوی یک بازیکن سپاهان ماجرای جدیدی را پیش‌روی کمیته اخلاق و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار داده است.

کد مطلب: ۹۱۰۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
پرونده ال‌کلاسیکوی ایران روی میز کمیته اخلاق؛ تهدید به خونریزی شاهکار جدید فوتبال ایرانی

ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران بین پرسپولیس و سپاهان با توجه به حساسیت بالایی که در جدول برای سپاهان داشت از همان ابتدا صدای حاشیه در آن زیاد بود.

حاشیه پیش از بازی از روی سکوها آغاز شد، با پرتاب صندلی‌های ورزشگاه آزادی از سوی هواداران سپاهان به سمت زمین و عکاس‌ها رنگ و بوی جدی گرفت و در طول 90 دقیقه ادامه داشت تا اینکه سوت پایان بازی با تساوی بدون گل به صدا در آمد. سوت بیژن حیدری، داور این مسابقه، یک معنی بزرگ داشت، با توجه به اختلاف 5 امتیازی پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر با سپاهان رده دوم و باقی ماندن تنها 3 هفته تا پایان لیگ برتر، قهرمانی برای این تیم اصفهانی در این فصل دشوارتر شد و آنها احتمالاً باید آماده شوند تا جام را روی دست سید جلال حسینی مدافع سابق‌شان که این روزها بازوبند پرسپولیس را با بازو دارد، ببینند.

تهدید به خونریزی

پس از این بازی حاشیه‌ها به پایان نرسید و موج جدیدی از حواشی آغاز و به راهروی منتهی به رختکن دو تیم و محل مصاحبه بازیکنان کشیده شد. سیاوش یزدانی، بازیکن جوان سپاهان، حرف‌هایی را از تریبون رسمی زد که تاکنون مشابه آن را شاید در ایران کسی از جانب بازیکن یک تیم به یاد نداشته باشد؛ اظهار نظری که واکنش رسمی باشگاه پرسپولیس را در پی داشت.

این بازیکن جوان زمانی که با خبرنگاران روبه‌رو شد در اقدامی عجیب و کم‌سابقه هواداران پرسپولیس را تهدید کرد. این آخرین دیدار پرسپولیس و سپاهان در فصل 98-97 فوتبال ایران نیست و این دو تیم باید در نیمه‌نهایی جام حذفی در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به مصاف هم بروند. یزدانی که به نظر می‌رسید از حواشی بازی و کمرنگ شدن شانس قهرمانی تیمش به شدت عصبی بود در مواجه با خبرنگاران اینگونه هواداران پرسپولیس را تهدید کرد:

« امروز طبقه پایین را به هواداران ما دادند و تماشاگران پرسپولیس هم بالای سر آنها نشسته بودند. پرسپولیسی‌ها هواداران سپاهان را نابود کردند و من از آنها خواهش می‌کنم به اصفهان نیایند. چون اگر به اصفهان بیایند، تنها خدا می‌تواند امنیت‌شان را تأمین کند. هواداران پرسپولیس واقعاً بی‌رحمانه چند تماشاگر ما را زدند. این حرف از سر دلسوزی است. اگر این‌گونه باشد، در اصفهان خون به پا می‌شود. من از هواداران سپاهان خواستم بیشتر مراعات کنند، اما اگر در بازی دو تیم در جام حذفی مراعات نکنند، حق دارند.»

حافظه فوتبالی طی دو دهه اخیر کمتر به یاد دارد که در لیگ برتر و لیگ یک ایران بازیکنی رسماً هواداران تیم رقیب را تهدید به خونریزی کرده باشد، اتفاقی که می‌تواند تأثیر زیادی روی سکوها بگذارد و سوم خرداد را تبدیل به یکی از روزهای سیاه فوتبال ایران کند.

تیم حقوقی پرسپولیس وارد کار شد

اظهارنظر عجیب و کم‌سابقه سیاوش یزدانی و تهدید مستقیم او باعث شد تا باشگاه پرسپولیس در فاصله کوتاهی به این موضوع واکنش نشان دهد.

قهرمان دو فصل اخیر فوتبال ایران و جدی‌ترین شانس قهرمانی این فصل لیگ برتر در توئیترش نوشت:

با توجه به مصاحبه و اظهارات تحریک‌آمیز و تهدیدآمیز سیاوش یزدانی، بازیکن تیم سپاهان، علیه هواداران باشگاه پرسپولیس واحد حقوقی باشگاه با جدیت از وی در مراجع قضایی و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال طرح شکایت خواهد کرد.

این اظهار نظر از سوی سیاوش یزدانی باعث شد تا حاشیه‌های این بازی از راهروی ورزشگاه فراتر برود و به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال کشیده شود؛ موضوعی که احتمالاً زمینه‌ساز حواشی در بازی برگشت جام حذفی دو تیم هم خواهد بود و حاشیه را پر رنگ می‌کند. البته ذکر این نکته ضروری است که سپاهانی‌ها اعتقاد راسخ دارند که آغاز حواشی از صفحه اینستاگرام لیدر باشگاه پرسپولیس بوده است؛ موضوعی که می‌تواند جای بررسی ویژه و دقیق داشته باشد.

کار سخت کمیته اخلاق

پرسپولیس به صورت رسمی اعلام کرده است که از بازیکن سپاهان شکایت خواهد کرد اما پیش از بازی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هشدار رسمی خود را به اطلاع هواداران دو تیم رسانده بود و در سایت فدراسیون اعلام کرده بود این بازی را به صورت ویژه زیر نظر داشت و نماینده این کمیته برای بررسی حواشی احتمالی در ورزشگاه حضور خواهد داشت.

حالا با حضور نماینده کمیته اخلاق و کمیته انضباطی در ورزشگاه آزادی باید منتظر ماند و دید آنها چگونه سعی در آرام کردن اوضاع خواهند داشت و چه واکنشی به تهدید رسمی به ایجاد فاجعه نشان داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار