ونزوئلا برقراری پروازهای مستقیم ماهان ایر را تکذیب کرد

تهران (پانا) - ونزوئلا برقراری پروازهای مستقیم شرکت ایرانی هواپیمایی ماهان ایر به آن کشور را تکذیب کرد.

کد مطلب: ۹۱۰۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ونزوئلا برقراری پروازهای مستقیم ماهان ایر را تکذیب کرد

به گزارش بی بی سی، خورخه آرزا، وزیر خارجه ونزوئلا، در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک گزارش‌های منتشر شده در این مورد را تکذیب کرد که شرکت هواپیمایی ماهان ایر پروازهای مستقیم از تهران به کاراکاس، پایتخت ونزوئلا را آغاز کرده است.

ماه گذشته منابع خبری به نقل از رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی گزارش کردند که اولین پرواز مستقیم تهران-کاراکاس حامل معاون وزیر امور خارجه و هیأت همراه در ساعت ۲ بامداد روز ١٩ فروردین انجام شده است. او گفت که این پرواز از فرودگاه امام خمینی تهران انجام گرفته و هیأتی به سرپرستی قائم‌مقام و تعدادی از کارکنان شرکت ماهان جهت مذاکره با مسئولان ونزوئلایی برای «استمرار پروازهای بین دو کشور» با این پرواز عازم کاراکاس شد. به گفته او، پرواز مستقیم تهران - کاراکاس شانزده ساعت طول می‌کشد.

این خبر با واکنش منتقدان دولت ونزوئلا و همچنین آمریکا مواجه شد که چنین پروازی را دارای انگیزه سیاسی و فاقد توجیه اقتصادی و مالی عنوان کرد.

آرزا گفته است که «ما هرگز پذیرای پروازهای ماهان ایر به ونزوئلا نبوده‌ایم و درحال حاضر هم چنین پروازی نداریم و این از آن گونه اخبار جعلی است که به شما می‌رسد.»

وزیر امور خارجه ونزوئلا در توضیح خبر مربوط به پرواز ماهان ایر به آن کشور گفته است که «یک هیأت از ایران که یک فروند هواپیما را به صورت چارتر از آن شرکت اجاره کرده بود به ونزوئلا آمد و ما در حال مذاکره با ایران در مورد برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور برای اولین بار در تاریخ روابط خودمان با ایران هستیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار