ملخ‌های صحرایی 15 هزار هکتار در سیستان و بلوچستان را آلوده کردند

تهران (پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان می‌گوید ملخ‌های صحرایی در حدود 2 ماه اخیر بیش از 15 هزار هکتار از مراتع و طبیعت جنوب این استان را آلوده کردند.

کد مطلب: ۹۱۰۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ملخ‌های صحرایی 15 هزار هکتار در سیستان و بلوچستان را آلوده کردند

به گزارش ایرنا،‌ احمدعلی موهبتی گفت:‌کانون ملخ‌های صحرایی در حوزه شهرستان کنارک و چابهار بوده که مقابله با آنها در حال انجام است.
وی افزود: وسعت کانون‌های آلوده با پوره‌های ملخ صحرایی در شهرستان‌های کنارک، چابهار، نیکشهر، قصرقند، دلگان، فنوج و سرباز بوده که هم اینک در سطح 15 هزار هکتار مقابله و سمپاشی انجام شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم در مناطق مختلف استان هرگونه کانون ملخ را سریعا به اطلاع جهاد کشاورزی شهرستان مورد نظر برساند تا جلوی این آفت خطرناک گرفته شود.
وی ادامه داد: در کنارک بیش از 50 درصد عملیات سم‌پاشی انجام شده که باتوجه به اینکه این شهرستان با سطح آلودگی بیش از 9 هزار هکتار در خط اول هجوم ملخ‌ها بوده باید همت بیشتری برای مقابله بکار گرفته شود.
موهبتی تصریح کرد: ملخ ها در حال جفت‌گیری و تخم‌گذاری هستند و این بسیار خطرناک است و باید همه امکانات ستاد بحران در همه شهرستان‌ها فعال و اطلاع‌رسانی لازم به مردم و کشاورزان در این زمینه انجام شود.
وی بیان کرد: دامداران به مدت 20 روز دام‌هایشان را در مناطقی که سم‌پاشی‌شده منتقل نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار