آمریکا دوباره معافیت‌های نفتی ایران را بررسی خواهد کرد

تهران (پانا) - یک رسانه غربی مدعی شد که کاخ سفید مجددا به بررسی معافیت‌های نفتی جمهوری اسلامی ایران خواهد پرداخت.

کد مطلب: ۹۱۰۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا دوباره معافیت‌های نفتی ایران را بررسی خواهد کرد

دوشنبه بود که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در اظهاراتی صراحتا اعلام کرد که واشنکتن معافیت‌های نفتی 8 کشور ایتالیا، یونان، تایوان، عراق، کره‌جنوبی، چین، ترکیه و ژاپن را دیگر تمدید نخواهد کرد و کشورهای عربستان و امارات آمادگی‌های لازم برای جبران نفت ایران در بازارهای جهانی را دارند ولی با این حال خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از احتمال یک عقب‌نشینی دیگر در کاخ سفید خبرداده است.

این خبرگزاری نوشته که «واشنگتن در حال بررسی موارد مورد نیاز به منظور صدور دوره تازه‌ای از معافیت‌ها برای خریداران نفت جمهوری اسلامی ایران است.»

مقامها، مشاوران کنگره و مشاوران غیردولتی مطلع که خواستند نامشان فاش نشود به AP گفته‌اند که یکی از سناریوهای در حال بررسی در دولت آمریکا این است که به خریداران نفت ایران اجازه داده شود تا پیش از دوم ماه می (12 اردیبهشت) سفارش محموله‌های تحویل در آینده را ثبت کرده و پول آن را پرداخت کنند. پس از آن، آمریکا برای حمل و نقل و پالایش نفت ایران معافیت صادر خواهد کرد.

مقام‌های آمریکایی مسئول در سیاستگذاری مربوط به ایران، این احتمال را رد نکرده‌اند که شاید به واردکنندگان زمان بیشتری داده شود تا خرید نفت از ایران را کاهش دهند.

این خبرگزاری همچنین تاکید کرده که وزارت امور خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره احتمال اینکه واردات نفت ایران بدون تحریم شدن ادامه یابد، امتناع کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار