معاون سوادآموزی سیستان و بلوچستان: یادگیری همزاد انسان است و همراه با آفرینش بشر وجود داشته و به آن توصیه شده است

زاهدان (پانا) -معاون سوادآموزی سیستان و بلوچستان معتقد است یادگیری همزاد انسان است و همراه با آفرینش بشر وجود داشته و به آن توصیه شده.

کد مطلب: ۹۱۰۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون سوادآموزی سیستان و بلوچستان: یادگیری همزاد انسان است و همراه با آفرینش بشر وجود داشته و به آن توصیه شده است

احمد امیرشاهی در دوره آموزشی بررسی و تحلیل روش تدریس کتب سوادآموزی اظهار داشت: یادگیری همزاد انسان است و همراه با آفرینش بشر وجود داشته و توصیه شده است.

او با اشاره به اینکه خداوند اولین معلم هستی است، افزود: یادگیری محدود به زمان،مکان، جنسیت و شرایط خاص نیست و انسان همیشه باید به دنبال یادگیری و دانش افزایی باشد.

معاون سوادآموزی اداره کل بیان داشت: یادگیری در فطرت انسانها نهفته است و برای زندگی بشر امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

امیرشاهی خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کنیم که همیشه همه یادگیری ها نتیجه آموزش مستقیم نیست و گاهی هم عوامل غیر مستقیم، آموزش را به دنبال دارد.

او گفت: کلاسهای آموزشی موفق کلاسهایی هستند که به صورت دو سویه اداره می شوند و در آن نوعی پویایی و نشاط به چشم میخورد.

معاون سوادآموزی اداره کل موضوع تدوین برنامه شتاب بخشی سوادآموزی را به تفکیک شهرستانها و مناطق استان مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: ضرورت این مهم با وجود چالشها و مشکلات پیش روی حو.زه سوادآموزی بیش از پیش احساس می شود.

امیرشاهی تعامل، هم افزایی، بهره گیری از خرد جمعی و همراهی همه عوامل حوزه سوادآموزی برای نیل به اهداف مورد نظر را مهم عنوان نمود و خاطر نشان کرد: کار سوادآموزی کاری سخت، طاقت فرسا و متفاوت با دیگر آموزشهاست.

او خواستار تهیه برنامه ای جامع، بومی، به روز و قابل اجرا در حوزه سوادآموزی استان شد و ابراز امیدواری کرد: با هدف کاهش آمار بیسوادان و رفتن به سوی حذف معضل بیسوادی هر چه سریعتر این برنامه مدون و عملیاتی شود.

معاون سوادآموزی اداره کل یکی از وظایف مهم مسئولین سوادآموزی را مسئولیت پذیری و نظارت بر انجام کار عنوان نمود و ادامه داد: هرگاه اراده ای مصمم و نیت پاک و برآمده از باطن انسان چاشنی کار شود یقینا موفقیت دو چندان و نتیجه بهتر از گذشته خواهد بود.

امیرشاهی صحت و سلامت در کار و مراحل مختلف آن را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: اهمیت کار سوادآموزی بر هیچ کس پوشیده نیست و حفظ حرمت و حیثیت افراد نیز در این عرصه امری مهم و لازم است و در این راستا نظارت بر امور، به سلامت کار کمک شایانی می کند.

او انعطاف پذیری و درک متقابل از شرایط موجود را مهم دانست و افزود: موضوع جذب و نگهداشت سوادآموزان و افزایش رغبت آنان به یادگیری را جدی بگیریم.

معاون سوادآموزی اداره کل داشتن صداقت، صلابت، روحیه جهادی، اعتماد بنفس و دلسوزی را از مولفه های کسب توفیق و حصول نتایج خوب و ماندگار عنوان نمود و تاکید کرد: در حوزه سوادآموزی به دنبال جذب نیروهای علاقه مند باشیم چراکه آنان به عنوان سفیر و بازوی توانمند مسئولین گام بر خواهند داشت.

امیرشاهی گفت: نظم در کار، رعایت قوانین و سلسله مراتب اداری و اجرای دقیق و اصولی قوانین را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم و در انجام وظایف شغلی و رعایت شرح وظایف و اشراف به بخشنامه ها و دستورالعملها از هیچ کوششی دریغ ننماییم.

او در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای ارزنده و تدبیر مسئولین سوادآموزی استان در انجام هرچه بهتر امور، بر فعال نمودن مراکز یادگیری محلی با هدف آموزش مهارتهای زندگی و مهارتهای فنی و حرفه ای تاکید نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار