فرهنگ عامه به روایت سینما با حضور امراله احمدجو

اصفهان (پانا) - برنامه "شهر و روایت فرهنگ عامه به روایت سینما" با حضور امراله احمدجو، فیلمساز و فیلمنامه نویس برجسته سینما برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۰۹۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ عامه به روایت سینما با حضور امراله احمدجو

همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه، دو ویژه برنامه از سوی دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
مدیر دفتر تخصصی سینما درباره برگزاری این برنامه ها گفت: هفته فرهنگی اصفهان امسال به دلیل وقوع سیل در سرتاسر کشور و گرفتار شدن جمع کثیری از هموطنانمان به بحران سیل زدگی، با شعار "همدلی برای ایران" برگزار می شود و قصد دارد تا تمامی برنامه های خود را با این رویکرد اجرا نماید.
مصطفی حیدری افزود: از آنجایی که پرداختن به فرهنگ عامه از دیگر محورهای اصلی برنامه ها در هفته فرهنگی اصفهان است، در همین راستا ویژه برنامه ای با موضوع شهر و روایت فرهنگ عامه به روایت سینما با حضور امراله احمدجو، فیلمساز و فیلمنامه نویس برجسته سینما و تلویزیون ایران و همچنین نوید پورمحمدرضا یکی از منتقدان مطرح سینمای ایران برگزار می شود.
او ادامه داد: این نشست که به صورت تخصصی به بررسی این موضوع می پردازد، همزمان با سالروز تولد مرحوم زاون قوکاسیان، کارگردان، منتقد و مدرس سینما، روز هفتم اردیبهشت ماه از ساعت 17 در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
مدیر خانه سینما تاکید کرد: برنامه دیگری که از سوی دفتر تخصصی سینما در این ایام برگزار خواهد شد، رونمایی از مستندی با عنوان «چشمه زاون»، از فیلم های گروه هنر و تجربه است که توسط زهرا نیازی کارگردانی شده است.
حیدری تصریح کرد: «چشمه زاون» مستندی درباره یک مقطع زمانی از زندگی زنده یاد زاون قوکاسیان و تاثیرش بر سینما و فرهنگ شهر اصفهان و سینمای کشور است که هم‌زمان با سالروز تولد او در شهر زادگاهش برگزار می‌ شود.
او درباره عوامل فیلم «چشمه زاون» اظهارکرد: کارگردان، پژوهشگر و تدوینگر این مستند زهرا نیازی است. تصویربرداری و صدابرداری آن را بهروز ملبوس باف و زهرا نیازی بر عهده داشته اند و صداگذاری و آهنگسازی آن به ترتیب توسط حسن شبانکاره و کارنگ کرباسی انجام شده است. همچنین سروش دادیار خواننده تیتراژ این مستند است.
او خاطرنشان کرد: این مستند روز هفتم اردیبهشت ماه، ساعت 20 الی 22 در پردیس سینمایی ساحل اکران شده و پیش از آن از پوستر آن در حضور تماشاگران رونمایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار