حفظ محیط زیست، مهمترین موضوع در حفظ امنیت اجتماعی است

کاشان ( پانا) -سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: حفاظت از محیط زیست، مهمترین موضوع در حفظ امنیت اجتماعی است و دیگر جنبه های امنیت یک کشور فقط در محیط زیست سالم معنا پیدا می کند

کد مطلب: ۹۰۹۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حفظ محیط زیست، مهمترین موضوع در حفظ امنیت اجتماعی است

حسین خادمی در آیین گرامیداشت روز زمین پاک اظهار کرد: سازمان حفاظت از محیط زیست، موافق با توسعه پایدار است ولی پسماندهای مدیریت نشده صنایع یا سوزاندن آنها در محل، در تضاد با مسیر توسعه است.
وی افزود: صاحبان صنایع، بر اساس قانون ملزم به مدیریت پسماند صنعتی هستند که هدف آن، برطرف کردن مشکل آلودگی هوا و زمین است هر چند که حفظ محیط زیست مسوولیت فردی و اجتماعی همه شهروندان جامعه بوده و نباید محدود به مسوولیت دستگاه های دولتی کنیم.
وی تاکید کرد: قانون، صنایع را در 15 گروه صنعتی و هفت رده دسته بندی کرده است که سه رده اول به دلیل فقدان آلایندگی می توانند در حریم شهر مستقر شوند اما صنایعی که در رده های بعدی قرار دارند باید بیرون از حریم شهرها ایجاد شوند که به نسبت افزایش رده آلایندگی، فاصله از حریم شهر نیز دورتر می شود که شهرک های صنعتی مشمول همه این موارد هستند.
وی تاکید کرد: پایش های زیست محیطی و رعایت شرایط آن، به طور مستمر توسط کارشناسان انجام می شود ولی با توجه به اینکه پسماندهای صنعتی سلامت مردم را می تواند با خطر رو به رو کند، در اجرای قانون ذره ای عقب نشینی نخواهیم کرد.
خادمی با اشاره به اینکه در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل روزانه 190 تن زباله، جمع آوری و دفن می شود تصریح کرد: گرچه تولید زباله، برای جامعه تهدید است اما با تفکیک از مبدا و مدیریت آن، فرصتهایی برای توسعه از جمله ایجاد اشتغال و حفظ محیط زیست ایجاد می شود.

به گزارش پانا، آیین گرامیداشت روز زمین پاک در روز دوم اردیبهشت با مشارکت کانون سلامت محله شهر برزک، انجمن فردای سبز برزک و دانش آموزان همیار طبیعت در شهر برزک، و روز سوم اردیبهشت نیز با مشارکت جمعیت کویر سبز کاشان، در بلوار امام رضا علیه السلام این شهر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار