اولین جشنواره گل و گلاب نوش آباد برگزار می شود

کاشان ( پانا) - رییس شورای اسلامی شهر نوش آباد از اجرای اولین جشنواره گل و گلاب در منطقه کویری نوش آباد خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۹۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اولین  جشنواره گل و گلاب نوش آباد برگزار می شود

ابوالفضل رافعی اظهار کرد: یک دهه است که کشت گل محمدی در مزرعه های منطقه نوش آباد آغاز شده است و در این مدت مساحت زیر کشت از دو جریب به 30 هکتار رسیده است.

وی افزود: با توجه به بحران آب در کشور و ضرورت تغییر الگوی کشت، هزینه های تولید محصول و درآمد حاصل از اقتصاد کشاورزی، کشت گل محمدی توسط کشاورزان این شهر با استقبال خوبی روبرو شده و این رقم هر سال رو به افزایش است .

وی تصریح کرد: گل های منطقه کاشان از نیمه دوم اردیبهشت شکفته می شود در حالی که گلستانهای نوش آباد، از نیمه دوم فروردین شروع می شود که این زمان می تواند فرصت خوبی برای توسعه گردشگری در منطقه فرهنگی کاشان است.

وی تاکید کرد: علاوه بر توسعه باغ گل محمدی در نوش آباد، هفت کارگاه گلاب گیری نیز شروع به کار کرده است، که این صنعت اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای جمعیت قابل توجهی از شهروندان داشته است.

رافعی گفت: این جشنواره روز پنج شنبه پنجم اردیبهشت، در محوطه باستانی شهر ایلخانی نوش آباد برگزار خواهد شد که تشکیل کارگاه آموزشی با حضور پژوهشگران دانشگاه کاشان، معرفی جاذبه های گردشگری نوش آباد و تجلیل از کارآفرینان حوزه گل و گلاب از جمله بخش های این جشنواره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار